Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dölja filnamn i Lightroom 3

Produkter
(logga in för att koppla)

nilleftw

Avslutat medlemskap
Jag tycker att det är rätt störande med det stora filnamnet som visas vid sidan av bilden medan man håller på med en bild. Finns det något sätt att förminska det, dimma ner eller ta bort helt och hållet?

Provade att Googla det lite snabbt men kom inte fram till någonting vettigt. Har försökt leta igenom inställningarna men gick in i väggen där också.

Om du trycker "i" så kan du enkelt cirkulera mellan de tre olika lägena, info1, info2 och utan.

Väldigt användbart tycker jag.

Prova också att trycka "L" en, två eller tre gånger, en annan behändig genväg.

L-knappen använder jag mig av rätt ofta, tycker det är väldigt smidigt för att få en ordentlig översikt utan allt som stör i sidorna.

Ska prova "i" nästa gång också! Känner mig färdig för dagen.

Eller F två gånger för att nyttja mer av skärmen.
Även tab är ganska bra för att dölja sidopanerna snabbt. Framförallt trevligt när man vill ta upp och titta på en bild större.

Är det någon som vet hur man kan få i och l att fungera samtidigt? Gillar att köra nerdimmat men vill ändå kunna se tex exponeringsdata.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto