Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dålig skärpa på Fotosidan

Produkter
(logga in för att koppla)

Jofo05

Aktiv medlem
Hej!

Lite putt på att skärpan försämras när jag lägger upp bilder. Har främst sett det på mina svartvita bilder. Skärpan är som sämst när man precis klickat upp en bild (alltså innan "se förstorad"). Tittat på andra människors bilder och problemet finns där också.

Om det finns någon perfekt upplösning och ppi som jag borde använda så kan ni vill berätta för mig.

Men jag tycker ni borde försöka kika på detta om ni kan göra något från eran sida. Flickrs tumnaglar är ju löjligt uppskärpta så någon kontroll över detta verkar man ju kunna ha som hemsida.

Skulle gärna vilja ha lite respons på detta. Sett flera bilder senaste dagarna som ser oskarpa ut vid första anblick, men har mycket fin skärpa när man klickar upp dem ordentligt.

Finns det någon idealinställning för maximal upplösning på Fotosidan när man exporterar bilden från t.ex. Lightroom?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar