Annons

Dålig bildkvalitet med eos 450-hus

Produkter
(logga in för att koppla)

john78

Aktiv medlem
Som sagt jag har ett 450-hus med diverse objektiv, bl.a. tamron 17/50 2,8.
Jag tänkte länka till några bildexempel, samt övrig info.
Ska jag ladda upp DNG-bilder, så att man kan se bilderna i 100%?
Om inte, skriv gärna vilket bildformat och storlek, pixlar/tum och ev. annan info jag behöver.

Mvh John
 
Samma här, har haft en några år och den har varit grymt bra som första kamera. När man kommer över ISO 400 så presterar den ju inte så bra rent brusmässigt, minst sagt, men annars finns inte mycket att klaga på.

EDIT: Vill du visa några bilder så kan du väl länka till exempelvis Flickr eller liknande, eller till bilder i ditt album här på FS (1024px borde räcka, full upplösning känns lite overkill). Laddar du upp här i forumtråden så tror jag att bilderna blir ganska små per automatik. Vore även bra om man får med lite EXIF-info, alltså lite info om vilka inställningar du haft när du fotat.
 
....här är ett exempel med ISO800 som jag iallafall tycker är ok.

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/2111945.htm?set=mp

/Fredric
Det där exemplet är ju faktiskt mer än ok. :)

Visst kan man få till en del bra bilder även på ISO800, särskilt om ljusförhållandena är gynnsamma då man vill köra på mindre bländare, men oftast tycker jag att det påverkar kvaliteten på bilden lite för mycket för min smak. (Har du brusreducerat något i efterbehandlingen?)
 
Det där exemplet är ju faktiskt mer än ok. :)

Visst kan man få till en del bra bilder även på ISO800, särskilt om ljusförhållandena är gynnsamma då man vill köra på mindre bländare, men oftast tycker jag att det påverkar kvaliteten på bilden lite för mycket för min smak. (Har du brusreducerat något i efterbehandlingen?)

Ingen brusreducering alls här, men det gör ju såklart precis som du säger, skillnad beroende på ljusförhållanden, var mycket bra ljus vid detta tillfälle, men använde mig av f/14 därav det höga iso-talet. Var bara tvungen att visa att även denna "gamla" kamera klarar av lite högre iso, framförallt vid bra ljus. Har idag inte kvar denna kamera, men saknar den faktiskt för just makrofoto. Hade jag inte tappat den i golvet hade den säkert funnats kvar, fast som backup!

/Fredric
 
Ok, ska jag lägga upp bilden i jpeg?
Är det kameradata eller exifdata?
Hur gör jag för att lägga upp dessa data?
 
Har själv en 450d och tycker det blir bra kvalitet på bilderna.Det jag saknar mest är bättre Iso
Men utvecklingen går riktigt fort och 650d verkar va riktigt bra
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.