Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Cyberphoto

Produkter
(logga in för att koppla)

Jan vdV

Avslutat medlemskap
Hej

Är det någon/några som har någon erfarenhet av CyberPhoto?

Ska bl.a byta filmleverantör och funderar på just dom.
Har filmen alltid varit färsk när ni fått den, leveransproblem mm mm.


Scandinavian är ett avslutat kapitel då dom strulat till det en gång för mycket utan att vilja åtgärda sina misstag, tyvärr.

Tackar på förhand..
 
Cyberphoto är snabba och har framförallt MYCKET bra support. Jag mailade massor av frågor om olika kameror och har alltid fått kompetenta och bra svar. Rekommenderas varmt!
 
Jag brukar beställa från Cyberphoto då och då, fick film som hade ganska kort datum en gång. Ringde dit och fick rabatt på filmen, mycket bra! Så dom kan jag verkligen rekommendera.
 
Jag har också bra erfarenhet av cyberphoto. Mycket snabba med svar via mailsupporten och bra på att få iväg sina leveranser. Jag har inte haft några problem alls.

/ Calle
 
Jag har handlat en del från Cyberphoto och är nöjd. Snabba leveranser osv. Aldrig haft några problem med dem.
Min far, som är en "krävande kund" är den som rekommenderat dem till mig. Han är väl vad man kan kalla alla försäljares skräck, och är han nöjd med dem så finns det knappast mycket att klaga på, misstänker jag!
 
Jodå! Jag rekommenderar dem starkt!

Jag har aldrig handlat något av dem men de har varit mycket hjälpsamma via mail.

Jag funderade på att skaffa mig en av de billigare vidvinkelzoomarna och fick mycket bra svar om kvalitén.

Jag frågade om jag skulle kunna få låna hem objektivet och testa kvalitén på det (Cyberphoto ligger några 100 meter från där jag bor) och det skulle gå bra. Dock var just det objektivet beställningsvara men om jag var missnöjd med det skulle det inte vara några problem att lämna tillbaka objektivet.

Som sagt, jag rekommenderar dem starkt trots att jag ännu inte köpt något av dem ännu.
 
Missa inte Hegethorns..
'Stenälsar den affären.. De är riktigt asduktiga

Tycker att (ialla fall mot ej kända kunder) cyberphoto är lite korta i tonen och känns stressade i kontakten..
 
Ett Tips
som jag har om filmleverans är
foto& electonic i Malmö Fredrik är väldigt duktig på att ansbbt få fram och få iväg det jag beställer och jag har aldrig haft något problem med dem

Vänligen
Harry
 
Vet ju inte vilken fil du tänker köpa men
som prisjämförelse.

Velvia 100f 10-pack

Cyberphoto: 710 kr
Hegethorns: 640 kr

/ diff 70 kr

Rätt så markant prisskillnad tycker jag.
 
Har bara positivt att säga om Cyberphoto. Har alltid fått ett korrekt och professionellt bemötande hitintills och har inte uppfattat dem som på Jonas beskrivning någonsin.

Nu är ju jag en "digitalnisse" som ej handlar film men törs ändå rekommendera dem Jan.

//Ronney
 
Måste bara tillägga att jag inte tycker att Cyberphoto är dåliga. De har utmärkt service och jag har själv handlat därifrån.
Däremot så ligger tex Hegethorns väldigt bra till i många hänseenden beträffande priser.
 
Tala om för cyberphoto...

.. att du har sett samma produkt billigare någonstans och de brukar väldigt gärna vilja tillmötesgå det priset...särskilt när det handlar om scandinavian och hegethorns.

Har hänt mig flera gånger, handlar nästan uteslutande hos Cyber numera. Utom när jag ska ha svartvit film... tyvärr bara photax som har efke..

/Malin - rekommenderar cyber VARMT..
 
Tack alla för era inlägg:)

Ja, priserna är ju intressanta och 7 kr skillnad per film blir många sköna kronor per år för att inte tala om en 10 årsperiod.

Både Hegethorns och Cyberphoto verkar ju vara bra efter era erfarenheter i dom flesta fall.

Kollar man in hemsidorna deras känns ju Hegethorns lite "proffsigare", behöver ju naturligtvis inte vara så men "first impression lasts" som det så fint heter.

Jag tänkte ju beställa en 50mm1.8 också och då ligger ju cyber bättre till...... Hmmm

Står och väger lite nu och för tillfället är H lite tyngre:)
 
Det låter intressant det du säger Malin, ska nog ringa båda aktörerna i morgon och höra vad dom säger om priser kontra mängd.
 
Jan vdV skrev:
Det låter intressant det du säger Malin, ska nog ringa båda aktörerna i morgon och höra vad dom säger om priser kontra mängd.

Gör det Jan. Jag hjälpte en kompis med en beställning senast i fredags. Kamerapaket (som cyber var klart billigare på) och sen en nova 2 AW som hegethorns var 40 kr billigare på. Talade om det och han drog av de 40 kronorna på en gång.. Sånt gör ju att man helt klart handlar hos cyber fler gånger...
 
Skall du handla film är Hegethorns bättre!
Billare priser, kanonservice, och trvliga..

Jag fick 1 film för lite en gång. Ringde och klagade och dagen efter kommer ett bud med 5 extra filmer helt gratis!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.