Annons

Cyberphoto ...:-)

Produkter
(logga in för att koppla)

The Champ

Aktiv medlem
För 2 veckor sedan köpte jag en fotoskrivare från Cyberphoto,idag blev det extrapris med 1100 kr :-(...
drog ett mail till dem och fick snabbt svaret..."självklart får du tillbaks pengarna" ...gissa om jag kommer att fortsätta handla där ;-)
http://www.cyberphoto.se/

Ibland blir jag nästan skrämd över hur jädrans bra Cyberphoto är.. Jag fattar inte ärligt talat hur dom har råd.. Men som sagt, dom lär ju vinna på det i längden.. Jag önskar Cyberphoto hade en fysisk butik i Göteborg, ungefär som ScandinavianPhoto i mölndal.. Då skulle jag aldrig mer gå in på Scandinavian.

Jag har också bara gott att säga om Cyberphoto.
Blev besviken på Rajala nu i veckan, och skämdes nästan för att jag "svek" Cyberphoto.
Kompenserade det genom att köpa ett batterigrepp av Cyberphoto igår ;-)

Och jag nämde inget om att jag ville ha pengar tillbaks utan undrade bara om man kunde få någon form av kompensation bara...kanske skull köpa ett batterigrepp till min 5D mar2 nu då ..:)

Bolaget är välmående.
Att ha så fina ekonomiska siffror i elektronikbranchen visar att bolaget är välskött.
Då kan man också surfa på vågen och vara givmild, vilket givetvis på sikt ger fler kunder och affärer.

Reklamera där häromdagen

Jag köpte en billig trådlös utlösare därifrån i somras. Den har slutat fungera, reklamera den häromdagen med ett mail.

Fick svaret att de har postat en ny, den gamla kunde jag slänga.

Den gamla kommer nog slaktas till något diy med min arduino. Kontakten fungerar ju fortfarande.

För 2 veckor sedan köpte jag en fotoskrivare från Cyberphoto,idag blev det extrapris med 1100 kr :-(...
drog ett mail till dem och fick snabbt svaret..."självklart får du tillbaks pengarna" ...gissa om jag kommer att fortsätta handla där ;-)
http://www.cyberphoto.se/

MediaMarkt har sådan prisgaranti i 30 dagar från inköpsdatum, och det gäller även om det är en konkurrent som har extrapris.
Tror det är ganska vanligt.

Att Mediamarkt har det kan jag dock bekräfta! Dock så kör de flesta butikerna så att de matchar enbart fysiska butiker inom 5 mils radie.. bästa är nog att snacka med närmaste butik. Men 30 dagars prisgaranti om butiken har produkten inne har man alltid!

MediaMarkt har sådan prisgaranti i 30 dagar från inköpsdatum, och det gäller även om det är en konkurrent som har extrapris.
Tror det är ganska vanligt.

Gäller (enligt dem själva) inte på Apples produkter. Köpte en Trackpad som slutade fungera efter tre veckor och blev bara erbjuden vanligt garantiärende.

Jag åkte ner till Elgiganten och frågade om samma policy gäller där. Han svarade att Elgiganten lämnar samma villkor på samtliga varumärken. Han (killen i "reklamationer" bytte tom ut min trasiga mot en ny!! Snyggt gjort av den killen tyckte jag : )

Konkurrensen om kunderna kan vara hård.

/K

Senast ändrad:
Jodå! Cyberphoto är bra och går att lita på. Det hårdaste provet jag satte dem på var när jag beställde nya objektivlock, och jag ville absolut ha Pentax-lock till mina Pentax-gluggar. I mars förra året kom ett meddelande om att objektivlocken inte fanns i lager. Det dröjde till slutet av maj innan de dök upp tillsammans med ett UV-filter som jag också hade beställt. Annars är det väl mest film de har skickat till mig. Men frågan är om jag ska köpa kamera av dem, för innan jag bestämmer mig, vill jag känna på kameran i händerna, och jag bor alldeles för långt från Umeå för att göra det.

"Cyber" skall få lite gratisreklam av mig med. Råkade ut för en liknande händelse som TS, mejlade Cyberphoto som utan någon diskussion gav mig möjlighet att få pengar tillbaka eller välja någon vara till reducerat pris.
Så nu är ett batterigrepp på väg till nästan halva priset.

Micke.

Fan va dom är bra.. dom är värda all gratis-reklam. Har själv aldrig stött på trevligare och hjälpsammare kundtjänst.

Här kommer mer gratisreklam:

Jag beställde i mellandagarna ett batterigrepp till min Nikon, ett Meike. (Japp, lite snåljåp är man allt)
Men Cyberphoto hade inte den i sitt lager och i slutet på v 3 mailade jag dem och frågade efter status på min beställningen.
De beklagade att det dröjde och som plåster på såren erbjöd de mig Nikons original, med 500 kr i rabatt.
Självklart slog jag till :)

Grym service!

Måste också bara stämma in i hur nöjd jag är med Cyberphotos kundservice. Trevligt med ett Svenskt företag som verkar bry sig om kunden.

Köpte ett Meike batterigrepp till min 60D men tyckte inte det verkade fungera helt ok. Svårt att veta dock då det inte fanns bra info online om hur det skulle se ut i menyerna. Lyckades hitta en polare som hade Canons original och jämföra med och kunde konstatera att det inte var helt ok. Då hade nästan två veckor gått tyvärr. Men hörde av mig och berättade som det var och anmälde det ändå som DOA.

De skickade mig en fraktsedel och sa "ser greppet bra ut byter vi ut det, är det repor skickar vi det på service". Helt fair tycker jag! De fick tillbaka det och beställde direkt ett nytt till mig. Tog tyvärr 3 veckor innan de fick ett nytt från leverantören, men knappast Cyberphotos fel. Det nya fungerar klockrent som det ska! Yay!

Jag har också bara gott att säga om Cyberphoto i Umeå. Ett proffsigt skött förestag med utomordentligt service. Köpte min Leica M9 hos dom.

Stämmer in i kören, om det varit något i en beställning som inte funnits i lager har dom ringt och kollat om man vill splitta eller ändra ordern så dom kan skicka grejerna så fort som möjligt...
Om man ringer och ändrar i sin order och är en besvärlig kund så blir man bara trevligt bemött och dom fixar allt enligt ens önskemål..
År annars lite tveksam att köpa dyra grejer över nätet men gäller det kameragrejer så vet jag var jag beställer dom ifrån även fortsättningsvis, den kundservicen dom erbjuder är suverän

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar