bengt-re
Aktiv medlem
Läs mer här om CP.... http://www.fotosidan.se/cldoc/32767.htm
Det här handlar inte om kreditrakning utan om service. Att de har hög kreditrankning är ju en självklarhet om man skall våga förskottsbetala.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Läs mer här om CP.... http://www.fotosidan.se/cldoc/32767.htm
CP har inget med reparationen att göra men trots allt så är jag deras kund.
De har varit tillmötesgående och jag fick en rabatt pga att kortet satt i kameran. Men framöver kommer jag se till att få en som inte är testad! Hade det aldrig varit problem med kameran med den men nu...
Ska i höst byta upp mig till 5D Mark II och en hel del proffsgluggar! Se där missar de minst 70 000 kr i intäkter, tack vare nonchig personal.
G R A T T I S!
Ja, och nej - alla förtjänar en extra chans tycker iaf jag och det har ju funnits en anleding till att jag handlade där från början. Främst sortimentet har varit det som lockat mig med CP - sen har jag iofs aldrig helt delat mångas åsikt att de är så fantastiska i övrigt. Långa leveranstider, märkliga reklamerbjudande, dålig leveransinformation, halvhöga priser och att de blåst en på pengar är på minuskontot onekligen, men har de sakerna man behöver så att man kan beställa ifrån ett ställe istället för två så är det värt en hel del. Storlek på sortimentet är en alldeles egen kvallité och i kombination med en bra hemsida så gör det det värt att testa igen även om servicen är tveksam.
Sen finns det en annna fördel - för att testa om de leverar och sköter sig även emot en kund som är uppenbart tveksam till deras service - missar de igen så gör jag allt jag kan för att sänka dem utan att tveka. I slutändan är det som driver företag - att undvika alltför många sura kunder. Några arga är oki, men blir de för många så sprider dessa alltför mycket negativ publicitet för att skall kunna locka tillräckligt många kunder och slutet är oundvkligt. Grundprincipen i en marknadsekonomi bara och det är därför som det är viktigt att framföra det som är negaivt så att dåliga förtag som inte bättrar sig gallras bort - "survival of the fittest.."
Jag förstår att du är kritisk pga av dålig erfarenhet i motsats till väldigt många andra. Det betyder dock inte att du har fel och att andra har rätt så det är bra att du talar om din erfarenhet.
Jag har handlat av 5 olika leverantörer utan problem:
Cyberphoto
Dustin
Netonnet
Japanphoto
Scandinavian photo
Jag lägger gärna till ytterligare leverantörer tilli dessa.
Även jag har handlat av alla dessa fem. Valet av butiken blir alltid en avvägning mellan tillgång, pris och förmodad behov av service på produkten. Av alla dessa fem måste jag säga att jag är mest nöjd med Cyberphoto vad gäller serviceanda och kundbemötande. Förut var de också konkurrenskraftiga på priset, men senaste året har de haft svårt att möta konkurrenternas priser.
Dustin och Scandinavian har istället stort sortiment (Dustin särskilt på datasidan). Dustin har ofta varan på lager och man kan ofta få den hem inom ett dygn. Japanphoto och Nettonnet är däremot ofta väldigt konkurrenskraftiga prismässigt. Alla har de alltså sin egen nisch, varav kundbemötande och serviceanda är Cyberphotos. Det är som deras varumärke. Det är nog därför som så många är så frågande till det bemötande du fått. Det är naturligtvis svårt att gissa orsaken till det bemötandet, men kan det ha varit så att både kund som företag råkade bara ha en dålig dag?
I måndags ringde Cyberphoto upp mig personligen i och med det jag skrivit här. Lika förvånande som positivt!
Så nu har det ordnat sig så att de fixat en 50D från Canon som jag får låna under tiden min är på lagning hos Intervision, där min 50D dessutom skall gå före i kön. Eftersom det verkar vara ett intermittent fel så ska de testa kameran under en tid för att se så att detta inte återkommer igen.
Jag hoppas att andra företag tar efter detta seriösa handlande!
Nu känner jag mig nöjd som kund!
/ Ulrica
Vi som höll på CP är glada för CPs och för din skull.
I måndags ringde Cyberphoto upp mig personligen i och med det jag skrivit här. Lika förvånande som positivt!
Så nu har det ordnat sig så att de fixat en 50D från Canon som jag får låna under tiden min är på lagning hos Intervision, där min 50D dessutom skall gå före i kön. Eftersom det verkar vara ett intermittent fel så ska de testa kameran under en tid för att se så att detta inte återkommer igen.
Jag hoppas att andra företag tar efter detta seriösa handlande!
Nu känner jag mig nöjd som kund!
/ Ulrica
Jag tycker man skall gynna sin lokala handlare så vi får behålla butiker att gå in och känna på prylarna i, med kunnigt folk. Sen är säkert CP jättebra för det.
Jag tycker man skall gynna sin lokala handlare så vi får behålla butiker att gå in och känna på prylarna i, med kunnigt folk. Sen är säkert CP jättebra för det.
Tyvärr använder en del sina lokala handlare till att känna på grejerna för att sedan köpa på nätet. -det håller inte i längden.