Annons

Cyberphoto i Umeå

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tycker inte det är fult om butiken har fantasipriser. Jag betalar gärna en extra slant för service och fysisk butik - men inte hur mycket som helst.

Deras pris har väl inget med det att göra. Det är ju fortfarande lika fult att gå dit och ta upp arbetstid (som i längden kanske leder till ännu högre priser) när man ändå inte har för avsikt att handla där.

Nog ligger det allt lite dubbelmoral i det. Skönt att man inte har någon rörelse inom varuhandeln, inte bara kämpa emot stora kedjor som har helt andra förutsättningar utan också "kunder" som i själva verket inte har någon avsikt att köpa överhuvudtaget, bara känna/klämma. Tro nu bara inte att jag är motståndare mot fri konkurrens, tvärtom men då skall det göras på så lika villkor som möjligt.

Jag/vi gynnade vår lokala expertbutik strax innan jul genom att köpa ny tv bl.a. Fanns några kronor att tjäna på andra håll men valde ändock dem. Tyvärr så hjälpte inte vår "ringa" insats utan butiken spelade upp för några veckor sedan och så är vi fattigare ytterligare en lokal handlare. Men det är kanske så vi vill ha det idag, vad vet jag?

Det mesta av min kamerautrustning kommer dock från CP. Inte för att de är absolut billigast utan för deras stora kunskap, bemötande och service. Detta kunde inte vår expertbutik matcha tyvärr, kanske närma sig CP priser något men annars inget annat. Men jag var aldrig någonsin inne hos dem bara för att känna och klämma utan sa alltid rakt ut att jag var intresserad av just den produkten men nämnde att jag troligtvis kommer till att köpa på annat ställe om inte... Tyckte mig få en respekt för mitt sätt vilket kändes bra.

Men alla gör som dom vill men det är inte förbjudet att ge handlaren i byn chansen på ett ärligt sätt, vem vet att det kanske blir affär där till slut ändå.

//Ronney

Deras pris har väl inget med det att göra. Det är ju fortfarande lika fult att gå dit och ta upp arbetstid (som i längden kanske leder till ännu högre priser) när man ändå inte har för avsikt att handla där.

Mmm... mycket irriterande.
Alternativet är när Jocke 35 har köpt kamera från pixmania och kommer in till min butik för att lära sig hur den fungerar...

Kom igen!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar