ANNONS
Annons

Cyberphoto i Umeå

Produkter
(logga in för att koppla)

PrylHolm

Aktiv medlem
Har köpt en hel drös med utrustning på Cyberphoto i Umeå. Senaste kameran en 50D i oktober har problemet ERROR 99 när man haft kameran i viloläge och även när man byter glugg. Tydligen känner inte någon kontakt av objktivet...

Felet skulle vara fixat för exakt två veckor sedan. har inte använt den mer än att testa ca 20 exponeringar.

Idag på morgonen kommer jag ut på ett jobb och vad händer? SAMMA, ursäkta, J-vla fel!!!
Jag ringer till Cyberphoto, en medarbetare som enbart hänvisar till konsumentverket om att man måste repa den 2 gånger innan de gör något annat (vilket inte ens är en lag utan en REKOMMENDATION!), det nonchiga sättet gör att jag blir skogstokig.

Det satt dessutom i ett minneskort i kameran när jag köpte den...som tillhörde personalen. kul att köpa använda prylar!

Ska i höst byta upp mig till 5D Mark II och en hel del proffsgluggar! Se där missar de minst 70 000 kr i intäkter, tack vare nonchig personal.
G R A T T I S!

Någon som också haft samma problem med 50D eller annan kamera?

Har köpt en hel drös med utrustning på Cyberphoto i Umeå. Senaste kameran en 50D i oktober har problemet ERROR 99 när man haft kameran i viloläge och även när man byter glugg. Tydligen känner inte någon kontakt av objktivet...

Felet skulle vara fixat för exakt två veckor sedan. har inte använt den mer än att testa ca 20 exponeringar.

Idag på morgonen kommer jag ut på ett jobb och vad händer? SAMMA, ursäkta, J-vla fel!!!
Jag ringer till Cyberphoto, en medarbetare som enbart hänvisar till konsumentverket om att man måste repa den 2 gånger innan de gör något annat (vilket inte ens är en lag utan en REKOMMENDATION!), det nonchiga sättet gör att jag blir skogstokig.

Det satt dessutom i ett minneskort i kameran när jag köpte den...som tillhörde personalen. kul att köpa använda prylar!

Ska i höst byta upp mig till 5D Mark II och en hel del proffsgluggar! Se där missar de minst 70 000 kr i intäkter, tack vare nonchig personal.
G R A T T I S!

låter som att det är kameran som är problemet, inte CP...
och att den BARA ska fixa den 2 ggr innan de byter ut den låter helt ok, många andra ska ha tre försök på sig...
sen är det lite fult att de använt kameran men om du hör av dig till dem om det så kanske du får en 10% rabatt... men helt seriöst, gör det nåt om personalen packat upp den och skjutit ett par skott, tror inte de haft kameran på motorcross tävling...

att de lät nonchalanta kan jag givetvis inte utala mig om men jag köper ofta från CP och har aldrig fått annat än toppservice

låter som att det är kameran som är problemet, inte CP...
och att den BARA ska fixa den 2 ggr innan de byter ut den låter helt ok, många andra ska ha tre försök på sig...
sen är det lite fult att de använt kameran men om du hör av dig till dem om det så kanske du får en 10% rabatt... men helt seriöst, gör det nåt om personalen packat upp den och skjutit ett par skott, tror inte de haft kameran på motorcross tävling...

att de lät nonchalanta kan jag givetvis inte utala mig om men jag köper ofta från CP och har aldrig fått annat än toppservice

Absolut så är det kameran det är fel på, men det är sättet att bemöta problemet och mig som kund på som irriterar mig nå gruvligt! Jag lämnade in kameran för att den skulle vara tipptopp för att jag ska jobba hela sommaren, med början nu. Och jag förväntade mig en hel kamera och inte få tillbaka en trasig. CP har inget med reparationen att göra men trots allt så är jag deras kund.

De har varit tillmötesgående och jag fick en rabatt pga att kortet satt i kameran. Men framöver kommer jag se till att få en som inte är testad! Hade det aldrig varit problem med kameran med den men nu...

Ang 2-3 gånger regeln;

http://www.konsumentratt.konsumentv...tikel.asp?lngCategoryId=1674&lngArticleId=133

"Om felet finns kvar efter två reparationsförsök, har du i regel rätt att vägra gå med på fler försök. Säljaren ska reparera eller byta varan utan kostnad för dig."

Så vet du vad du ska säga nästa gång.

Får säga att det faktiskt är första gången jag hör nått dåligt alls om CP bara hört bra saker.
Förstår din frustration över det hela men jag måste säga att så är det var du än vänder dig om nått går sönder, man försöker reparera, vet inte många (om ens någon)som bara byter ut det direkt.
Av vad jag har märkt av CP så får du nog svårt att hitta några som är med servicemedvetna.

Att kameran kommer tillbaks och fortsätter strula bör nog tillskrivas de som utfört reparationen vilket jag inte tror cyber gjort. Har du verkligen dubbelkollat så att det inte är några av dina tillbehör som lirar illa med kameran, testat med andra objektiv minneskort osv.

Alltid tråkigt när det händer varför en backupkamera är ett måste på jobb.

Hoppas det löser sig för dig.

G R A T T I S!

Tyvärr så har även jag dålig erfarenhet av CP !
En kamera jag köpte levererades i skadad kartong trots att ytteremballaget var oskadat ! man kan ju undra vad denna varit med om. Dessutom saknades svensk manual och även denna kameran hade varit uppackad/använd. Vid kontakt bemöttes jag noncharlant och man slingrade sig med att dom minsann kollar varje kamera noga innan dom sänder till kund, konstigt då att svensk manual saknades.......
Inget serviceminded företag således men jag har gjort senare inköp hos annan leverantör vilket fungerat utmärkt !

Hoppas det löser sig och att du får en ny kamera efter alla problem för nu är det härliga fotodagar.

Härliga fotodagar

Tyvärr så har även jag dålig erfarenhet av CP !
En kamera jag köpte levererades i skadad kartong trots att ytteremballaget var oskadat ! man kan ju undra vad denna varit med om. Dessutom saknades svensk manual och även denna kameran hade varit uppackad/använd. Vid kontakt bemöttes jag noncharlant och man slingrade sig med att dom minsann kollar varje kamera noga innan dom sänder till kund, konstigt då att svensk manual saknades.......
Inget serviceminded företag således men jag har gjort senare inköp hos annan leverantör vilket fungerat utmärkt !

Hoppas det löser sig och att du får en ny kamera efter alla problem för nu är det härliga fotodagar.

Ja, nu börjar det närma sig härliga fotodagar och om inte CP skärper sig och hör av sig när man skickar mail kommer jag att släppa en bomb inom några dagar...

Jo, är det det som tråden handlar om så har de givit även mig tveksam service. Jag betsällde en kamerarem och fick den inte på låååååång tid - tillslut skickar de en annan rem som erättare (vilken var billigare dessutom). Få tillbaka mellanskillanden? Nehene....

Bra affärsidé - strunta i att leverera det kunden beställt och skicka något annat någon månad senare och behåll pengarna (betalade med kort i sammband med betällningen)som skillde i pris mellan de två produkterna.

Jag medger att prisskillnaden var liten, men ändå - det är en principsak, jag har beställt för många många tusenlappar där genom åren, men tvekar på att lägga fler ordrar där efter den incidenten.

Jo, är det det som tråden handlar om så har de givit även mig tveksam service. Jag betsällde en kamerarem och fick den inte på låååååång tid - tillslut skickar de en annan rem som erättare (vilken var billigare dessutom). Få tillbaka mellanskillanden? Nehene....

Bra affärsidé - strunta i att leverera det kunden beställt och skicka något annat någon månad senare och behåll pengarna (betalade med kort i sammband med betällningen)som skillde i pris mellan de två produkterna.

Jag medger att prisskillnaden var liten, men ändå - det är en principsak, jag har beställt för många många tusenlappar där genom åren, men tvekar på att lägga fler ordrar där efter den incidenten.

tur att man har öppet köp då :)
bara att returnera...

Cyberphoto...

Jäkla otur hoppas det löser sej.
jag har handlat en del från CP och det har aldrig varit några problem. Dom är ju kända för att vara hjälpsamma, du har tydligen blivit bemött av en riktig buffel.
Såna finns det fullt av på Scandinavianphoto i Göteborg av båda könen. Där sätter jag inte min fot om jag inte är absolut tvungen. Har bara träffat okunniga nonchalanta säljare där.

Jag har under de 6 sista åren varit trogen CP till nästan hundra procent och har handlat av dem för stora summor. Har tills dagens datum bara bemöts med mycket god service (outstanding) och känner inte alls till detta som denna tråd handlar om.

Men eftersom mina inköp har minskat mycket det sista 1½ året eftersom jag sitter med en utrustning som motsvarar mina behov nu så hörs det trist om det stämmer med några av eras erfarenheter. Har en del av deras duktiga och mycket servicemåna personal slutat, har firman ny ledning? Jag vet absolut inte men jag vet att CP läser mycket ofta inläggen här på FS, lär förhoppningvis dyka upp någon förklaring i s f från dem. Det ligger ju i deras eget intresse.

Men som sagt så känner jag inte igen CP i det som beskrivs här ovan, hoppas att det i slutklämmen visar sig handla om något sorts missförstånd mellan kund och dem.

//Ronney

Men som sagt så känner jag inte igen CP i det som beskrivs här ovan, hoppas att det i slutklämmen visar sig handla om något sorts missförstånd mellan kund och dem.

Det är väl inte så länge sedan någon försökta sprida ryktet att de var konkursfärdiga, vilket snabbt dementerades. Den här tråden skulle antingen kunna vara ett tecken på att det låg något i det eller så är det här nästa steg i att försöka svartmåla CP. Men mest troligt är väl att både kund och säljare råkat haft en dålig dag samtidigt.

Har handlat mycket av dem under den senaste tiden och blir lika glad varje gång över deras otroligt proffsiga och vänliga kundbemötande.

Har handlat allt från kamera och tillbehör till mobiltelefoner, och alltid samma vänliga och trevliga bemötande!
Kommer även framöver att vara en trogen kund hos dem!

Det kan inte vara så att som man frågar får man svar?
En säljare och representant för ett företag skall absolut vara på topp och bemöta kunden på bästa sätt, men alla kan ha annat i tankarna och jag vet att de gånger jag har haft kunder som varit besvärliga så har även min nivå sjunkit och man blir kaxig eller smått oförskämd. Vet ju inte vilken approach du haft mot dem.
Jag satt i klistret för någon dag sedan om jag inte hade fått ett batteri till min kamera. När jag gjorde beställningen stod det att leveransdatum var okänt, men jag chansade på att det skulle gå och jag mailade sedan säljavdelningen och talade om hur viktigt det var och efter det fick jag nästan dagliga uppdateringar på vart deras inleverans var och när de kunde skicka till mig. Helt suveränt. Jag handlar enbart från CyberPhoto.

Har du lämnat kameran till CyberPhoto för rep? Varför inte direkt till Canons verkstäder?

Lite OT, men varför köpte du en 50D nu, och ska köpa en 5D om bara någon månad? Varför inte en 5D på en gång?

Håller med till 100% Jag har bara gott att säga om Cyberphoto sedan flera år tillbaka. Döm inte hela företaget efter en person som kanske hade en dålig dag.

Får säga att det faktiskt är första gången jag hör nått dåligt alls om CP bara hört bra saker.
Förstår din frustration över det hela men jag måste säga att så är det var du än vänder dig om nått går sönder, man försöker reparera, vet inte många (om ens någon)som bara byter ut det direkt.
Av vad jag har märkt av CP så får du nog svårt att hitta några som är med servicemedvetna.

Jag ger dem iaf en chans till - lade en order där idag trots viss tveksamhet, men som sagt: En gång är ingen gång, men händer det något mer så var detta sista gången någonsin. Alla har rätt till EN andra chans.

Om du är så sur så kanske det är bättre om du handlar hos någon annan. Bättre för dig och för Cyberphoto. Ingen av er är väl beroende av den andra parten.

Jag ger dem iaf en chans till - lade en order där idag trots viss tveksamhet, men som sagt: En gång är ingen gång, men händer det något mer så var detta sista gången någonsin. Alla har rätt till EN andra chans.

överkörd och miss-handlat

Om man köper en kamera för dyra pengar och den är trasig-
så är det inte hela världen.
Men sen jag blir lidande för jag missar jobb pengar kontakter mm.
Tror du att någon tar ner ett ex från hyllan och säger -
ta den här så länge!
Finns inte i världshistorien att någon skulle göra det...
Om man inte hör till de stora grabbarna som skriver i stora tidningar.
PS har aldrig haft något problen med canon

Om du är så sur så kanske det är bättre om du handlar hos någon annan. Bättre för dig och för Cyberphoto. Ingen av er är väl beroende av den andra parten.

Ja, och nej - alla förtjänar en extra chans tycker iaf jag och det har ju funnits en anleding till att jag handlade där från början. Främst sortimentet har varit det som lockat mig med CP - sen har jag iofs aldrig helt delat mångas åsikt att de är så fantastiska i övrigt. Långa leveranstider, märkliga reklamerbjudande, dålig leveransinformation, halvhöga priser och att de blåst en på pengar är på minuskontot onekligen, men har de sakerna man behöver så att man kan beställa ifrån ett ställe istället för två så är det värt en hel del. Storlek på sortimentet är en alldeles egen kvallité och i kombination med en bra hemsida så gör det det värt att testa igen även om servicen är tveksam.

Sen finns det en annna fördel - för att testa om de leverar och sköter sig även emot en kund som är uppenbart tveksam till deras service - missar de igen så gör jag allt jag kan för att sänka dem utan att tveka. I slutändan är det som driver företag - att undvika alltför många sura kunder. Några arga är oki, men blir de för många så sprider dessa alltför mycket negativ publicitet för att skall kunna locka tillräckligt många kunder och slutet är oundvkligt. Grundprincipen i en marknadsekonomi bara och det är därför som det är viktigt att framföra det som är negaivt så att dåliga förtag som inte bättrar sig gallras bort - "survival of the fittest.."

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar