Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Cyberphoto -- besviken!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jaha, på onsdag fick jag följande:

"Hej Christer! Den kom precis till oss, jag var personligen och hämtade upp den på lagret så vi får iväg den idag till dig!

[Namn] återkommer när den är packad o klar."

Fick inget efter det. Mailade igår. Inget. Mailade en annan person idag. Inget. Försökte få tag på den som hade tagit tag i problemet. Inget svar på telefon. "Lite busy" enligt kundtjänst.

Får eventuellt ett samtal på eftermiddagen, och som väntat hade kameran inte skickats än, men den ska "garanterat" ut idag. Vi får se vad som händer.

"Idag" börjar kännas lite som när Bill Clinton skulle definiera "sex".

PS: De har sagt att de inte kommenterar på forumet, men de vet att möjligheten finns om de vill säga något.

PPS: Nu 17 dagar sen ordern lagts.
 
Senast ändrad:
Säger Cyberphoto då att detta skett någon annanstans än hos dom?
Var förpackningen verkligen bruten när du fick den?
Säger de att det skett mellan Cyberphoto och dig då?
 
Säger Cyberphoto då att detta skett någon annanstans än hos dom?
Var förpackningen verkligen bruten när du fick den?
Säger de att det skett mellan Cyberphoto och dig då?

Troligtvis fick de kameran i det skicket från leverantören. Tror inte nån postgubbe "lånat" den och lyckats slita ut den på ett par dar. :) Förpackningen har inget som kan brytas, dock var alla "plastpåsar" inuti öppnade, och om du kollar fotona jag postade ser du hur kameran såg ut...
 
webbhandel är fanstastiskt när det funkar. Men tänk så smidigt det är att kila in i en riktig butik på lunchen istället och få med sig en kasse i handen. Och prylarna har man sett och känt på innan man betalde.

Petter ...

Jo tycker också bättre om riktiga butiker, men då får man oftast betala mer också!
 
Jaha, på onsdag fick jag följande:

PPS: Nu 17 dagar sen ordern lagts.

17 dagar...
Jag lade en order hos en annan större Internethandel 28 februari och just nu är leverans 3 som jag inte godkände på väg tillbaka. Sen kommer leverans 4 att ske... Kanske den kommer i ett odtagbart skick.
 
Sista rapporten från mig i denna tråd. Fick en DP2 som funkar bra (har en stuck pixel på LCDn men efter att man ägt lite SIgma prylar så vet jag att man får stå ut med lite skavanker), en hög extra godis, och allt är frid och fröjd. Uppskattar at Cyberphoto fixade allt trots att det gick lite segt; om jag kan ge dem en rekommendation här är det att vara snabbare på att svara på mail, och lite noggrannare när det gäller att kontrollera leveranser. Som kund vill jag hellre veta "up front" att det kommer att dröja lite än att bli besviken när prylarna inte dyker upp när de ska. Men de har säkert haft en del problem med nya systemet som kan förklara det mesta.
 
17 dagar...
Jag lade en order hos en annan större Internethandel 28 februari och just nu är leverans 3 som jag inte godkände på väg tillbaka. Sen kommer leverans 4 att ske... Kanske den kommer i ett odtagbart skick.

7:e april så kom en ny leverans. Kunde hämta det dagen därpå och till min förvåning hade de faktiskt hittat en kartong och en rulle tejp den här gången.
Står hemma nu och verkar fungera som den ska. Förutom att den nya programvaran för Win 7 inte fungerar men det ska man inte skylla internet butiken för och är ett litet problem då jag kör Mac för bildbehandlingen...
 
Ibland har man otur. Så är det bara. (Murphys lag?) Jag har handlat enormt mycket från just Cyberphoto i 10 års tid nu och alltid varit nöjd med både leveranser och bemötande/service. Konstigt..?

ps. kollade min orderhistorik dessa 10 år jag handlat på cyberphoto.. 97 500 kr!! borde få någon typ av bonus av dom ;-D
 
Ja, jag sade sista rapporten men det var en lögn. ;)

Nu i veckan fick jag ett brev som listade ett antal fakturor jag "ej betalat". Ser ut som om detta var fakturorna för de 3 DP2 kamerorna (varav jag behöll och betalade för en) samt ett objektiv (som även det var betalt). Ringde, sen fick ett mail av någon där som lovade att jag skulle bli kontaktad "senast måndag" för att reda upp detta. Nu är det tisdag kväll och jag har ej hört ett pip.

Hur f-n kan man driva ett företag på detta vis?
 
Hur f-n kan man driva ett företag på detta vis?

Att skicka ut krav, eller vad du nu fått, för fakturor du dels betalat dels inte ska betala är ju inte ok.
Någonstans har jag läst att de bytt affärssystem nyligen, men det är för min del ingen godtagbar orsak.
Alla kan göra fel, men ditt ärende verkar det gått troll i.

Sedan kan jag personligen anse att det är tokigt att be dem ringa upp. Det är bättre att bestämma att "ok, då ringer jag er på måndag". Då har du fortfarande kontrollen över ärendet.

Hoppas det löser sig.
 
Att skicka ut krav, eller vad du nu fått, för fakturor du dels betalat dels inte ska betala är ju inte ok.
Någonstans har jag läst att de bytt affärssystem nyligen, men det är för min del ingen godtagbar orsak.
Alla kan göra fel, men ditt ärende verkar det gått troll i.

Sedan kan jag personligen anse att det är tokigt att be dem ringa upp. Det är bättre att bestämma att "ok, då ringer jag er på måndag". Då har du fortfarande kontrollen över ärendet.

Hoppas det löser sig.

Tja, jag vill ju helst lite på att folk gör det de säger, så brukar ge de en chans.

Efter att ha pratat med 3 pers där så "ska" det nu vara utrett, som tur var skickades påminnelsen direkt från dem och hade ej gått vidare till Klarna eller liknande.

Och jo, jag måste ha haft ofattbar otur här, men ändå tycker jag det är ganska fantastiskt att det kan gå så jäkla snett med en enda order...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.