MedinFoto
Aktiv medlem
Först ska jag säga att alla jag pratat med på Cyberphoto har varit väldigt trevliga, dock har jag svårt att tänka mig beställa från dem igen.
Tisdag 15/3 så beställde jag en Sigma DP2 eftersom de hade ett fint paketpris. Skrev i ordern att jag gärna skulle byta blixt+batteri mot en VF-21 om möjligt, och att de kan kontakta mig om nåt kan arrangeras. Ordern lades innan "cut off" tiden för att skickas samma dag.
Onsdag 16/3 ringer jag och frågar om ordern eftersom jag inte hade fått leveransbesked. Den hade inte skickats, och de kan inte byta ut delar av paketet men gav mig ett bra pris på VF-21 sökaren så jag bad dem lägga till den.
Torsdag 17/3 ringer jag, ordern hade inte skickats pga att sökaren inte fanns i lager (vilket jag aldrig fick veta). De delar ordern och skickar kamerapaketet. Tyvärr fick jag det inte till helgen som jag hade hoppats.
Måndag 21/3 får jag paketet. Allt nytt och fint, dock är kameran trasig; lila flimrande linjer när man tittar på bilden från sensorn, och de fastnar på fotona. Inte Cyberphotos fel, och jag har full förståelse för att ibland så får man produkter med lite problem.
Tisdag 22/3 ringer jag och rapporterar problemet, nämner att det nu varit en vecka sen jag lade ordern och jag har inte en fungerande produkt än. De sade att de ska skicka ut en med returfraktsedeln samma dag.
Onsdag 23/3 ringer jag igen, kameran hade fortfarande inte skickats. De ska se till att den går ut samma dag.
Torsdag 24/3 ringer jag på morgonen, blir informerad att de skickar kolli ID direkt via mail. Inget mail hela dagen, ringer på eftermiddagen och runt halv sex dyker det upp.
Idag hämtar jag kameran. Lådan ser lite "använd" ut. Inuti finns sökaren -- kanonbra tänker jag, då måste den kommit in. Men sökaren är lite dammig och har smutsfläckar. Jaja, det kan jag leva med. Letar efter batteriet, hittar det inte. Tänkte att de kanske kollat kameran innan de skickat ut den, så plockar ut kameran. Kameran har remmen på (hmm...), ett par smårepor på LCDn, och ganska rejält slitage runt stativ socketen (rätt ord? tripod mount...). Batteriet finns dock i.
Tyvärr är det för sent att ringa ännu igen, men fy fasen vad besviken jag är. Första kameran var försenad flera dagar, trasig (det är dock inte deras fel, snarare Sigma), och den jag fick nu är helt klart använd en del, och har ingen aning om hur mycket. Jag köpte inte en begagnad kamera, men det är det jag fått nu. Så allt är inte frid och fröjd med Cyberphoto trots allt beröm de fått. Ska ringa på måndag och se vad vi kan göra åt detta, lutar mot att skicka tillbaks allt och beställa en ny DP2 från någon annan.
Om Cyperphoto läser forumet, är de naturligtvis välkomna att kommentera på detta.
Tisdag 15/3 så beställde jag en Sigma DP2 eftersom de hade ett fint paketpris. Skrev i ordern att jag gärna skulle byta blixt+batteri mot en VF-21 om möjligt, och att de kan kontakta mig om nåt kan arrangeras. Ordern lades innan "cut off" tiden för att skickas samma dag.
Onsdag 16/3 ringer jag och frågar om ordern eftersom jag inte hade fått leveransbesked. Den hade inte skickats, och de kan inte byta ut delar av paketet men gav mig ett bra pris på VF-21 sökaren så jag bad dem lägga till den.
Torsdag 17/3 ringer jag, ordern hade inte skickats pga att sökaren inte fanns i lager (vilket jag aldrig fick veta). De delar ordern och skickar kamerapaketet. Tyvärr fick jag det inte till helgen som jag hade hoppats.
Måndag 21/3 får jag paketet. Allt nytt och fint, dock är kameran trasig; lila flimrande linjer när man tittar på bilden från sensorn, och de fastnar på fotona. Inte Cyberphotos fel, och jag har full förståelse för att ibland så får man produkter med lite problem.
Tisdag 22/3 ringer jag och rapporterar problemet, nämner att det nu varit en vecka sen jag lade ordern och jag har inte en fungerande produkt än. De sade att de ska skicka ut en med returfraktsedeln samma dag.
Onsdag 23/3 ringer jag igen, kameran hade fortfarande inte skickats. De ska se till att den går ut samma dag.
Torsdag 24/3 ringer jag på morgonen, blir informerad att de skickar kolli ID direkt via mail. Inget mail hela dagen, ringer på eftermiddagen och runt halv sex dyker det upp.
Idag hämtar jag kameran. Lådan ser lite "använd" ut. Inuti finns sökaren -- kanonbra tänker jag, då måste den kommit in. Men sökaren är lite dammig och har smutsfläckar. Jaja, det kan jag leva med. Letar efter batteriet, hittar det inte. Tänkte att de kanske kollat kameran innan de skickat ut den, så plockar ut kameran. Kameran har remmen på (hmm...), ett par smårepor på LCDn, och ganska rejält slitage runt stativ socketen (rätt ord? tripod mount...). Batteriet finns dock i.
Tyvärr är det för sent att ringa ännu igen, men fy fasen vad besviken jag är. Första kameran var försenad flera dagar, trasig (det är dock inte deras fel, snarare Sigma), och den jag fick nu är helt klart använd en del, och har ingen aning om hur mycket. Jag köpte inte en begagnad kamera, men det är det jag fått nu. Så allt är inte frid och fröjd med Cyberphoto trots allt beröm de fått. Ska ringa på måndag och se vad vi kan göra åt detta, lutar mot att skicka tillbaks allt och beställa en ny DP2 från någon annan.
Om Cyperphoto läser forumet, är de naturligtvis välkomna att kommentera på detta.