Advertisement

Annons

CSN rabatt på PS cs2

Produkter
(logga in för att koppla)
2900kr är mycket när man ändå går back 1000kr/mån när allt nödvändigt är betalt...

Men rabatten låter bra! De flesta studenter skulle sannolikt skaffat sig programmet på annan väg annars, för att slippa äta nudlar ett halvår framåt. Bra initiativ. Jag ser dock en risk att det blir många fotografer som anmäler sig till distansutbildningar framöver, bara för CSN-kortet.

/Pontus
 
Klart man blir sugen på att att anmäla sig till någon studievariant. vi snackar ca:70% lägre pris än vi andra! Frågan vilket som är att föredra, ladda ner gratis på nätet eller bluffa till sig en licens? Hmm..

Eller varför inte

Adobe Creative Suite 2 Premium (mac/win, svensk version)


Innehåller Adobe Photoshop CS2, Illustrator CS2, InDesign CS2, GoLive CS2, Acrobat 7.0 Professional mjukvara med nya versionen av Cue CS2, Adobe Bridge och Adobe Stock Photos.

Ordinarie pris ca: 20 400:-
Studentpris ca: 4 700:-

Gunnar
 
Ok!
Men håll med om att det är en bra rabatt, kanske enda sättet för Adobe att några pengar. Dom flesta tankar väl ner gratis på DC++.

Gunnar
 
Pongu skrev:
De flesta studenter skulle sannolikt skaffat sig programmet på annan väg annars, för att slippa äta nudlar ett halvår framåt.
Öhm, det gör de nog ändå. Med tanke på att man får leva på nudlar även utan dyra inköp så är det nog inte många som betalar ett öre för program som går att tanka hem olagligt.

Vore trevligt med så feta rabatter på lite mer "reella" produkter. Den här är nog bara införd just för att man vet att studenter ändå med största sannolikhet stjäl programmet, och då kanske man i alla fall kan få ett fåtal att betala.
 
Makten skrev:
Öhm, det gör de nog ändå. Med tanke på att man får leva på nudlar även utan dyra inköp så är det nog inte många som betalar ett öre för program som går att tanka hem olagligt.

Vore trevligt med så feta rabatter på lite mer "reella" produkter. Den här är nog bara införd just för att man vet att studenter ändå med största sannolikhet stjäl programmet, och då kanske man i alla fall kan få ett fåtal att betala.

Det tror jag också, vore kul med statisik på hur många som betalar för programmet.Alla har det ju.
Gunnar
 
Jag köpte det med studentrabbat ganska direkt när dom började med det för ett halvårsedan och skrev om det här på fotosidan. Sedan dess har jag fått en hel del mail m hur det fungerat av fler som varit intreserade, så tydligen så är vi fler som kan tänka oss att äta lite mindre istället för att ha olaglig programvara i datorn.

Jag har för mig att du inte måste ha CSN-medel för att köpa en licens utan det räcker med att du är inskriven. Det som krävs är (saxat från Adobes hemsida):

Studerande – Kopia av en giltig studentlegitimation, beställningsblanketten ska stämplas av utbildningsinstitutionen.

Du måsta allstå vara antagen till en utbildning och tagit dig dit en gång (för att bli inskriven och få stämpeln) sen är det klart.

Greven
 
Du har möjlighet att köpa Adobe Education-produkter om:

Studerande: Du är inskriven som studerande på hel- eller deltid vid ett universitet eller en högskola, yrkesskola eller någon annan utbildningsinstitution.
Lärare: Du är lärare, föreläsare, instruktör, professor, administratör eller har någon annan anställning vid en myndighetsgodkänd institution.


Finns (fanns) för windows och office också, åtminstone har jag köpt W2000P med Office på det sättet
 
froslunda skrev:
Det tror jag också, vore kul med statisik på hur många som betalar för programmet.Alla har det ju.
Gunnar

Det vore väldigt intressant att se...men det är inte så konstigt att man vänder sig till nätet pga priset.
 
Erik Schalin skrev:
Normalt står villkoret att du inte får använda det kommersiellt.

Adobe har inga sådana krav (mig veterligen). Licensen du köper omvandlas oxå till en vanlig licens som du kan uppgradera som alla andra sedan.

Jag, som undervisar på högskola, har flera studenter som köper hela CS2-sviten i slutet av sin utbildning. Då betalar de studentpris och kan senare fortsätta med bara uppdateringskostnader. Dvs, de blir legala användare utan att behöva pytsa in jätteslanten första gången.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.