Annons

CPU high voltage error

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej.. Jag skulle montera ihop en dator igår och då dök detta felmedelande upp "CPU high voltage error".. Någon som varit med om något liknande?.

Såhär ser systemet ut:

Arctic Cooling Silentum T2 Pro + 500W

1 st Asus P5B iP965 4DDR2-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket775 ATX

1 st Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB FSB1066 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775

1 st Kingston 2x1024MB (tot. 2048MB) DDR2 PC5400/667MHz CL5

1 st Western Digital Caviar WD2500JS 250GB 7200rpm 8MB SATA2

1 st Samsung SH-S203B Dual-Layer DVD +RW/R -RW/R 20X DVD+R 8X DVD+RW 20X DVD-R 6X DVD-RW 48X CDR 32X CDRW BLACK bulk S-ATA

1 st XFX GeForce 8600GT XXX Fatal1ty 256MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express

Tack på förhand.
 
Låter som att den får fel spänning. Gå in i BIOS och kolla så att matningen till CPU'n står på Auto.
 
Tack för era svar.. Nej den är inte trimmad, allt är direkt från fabrik.

Jag ska spana igenom bios och se om jag finner något som ser misstänkt ut.
 
Pröva att "cleara bios" men bygeln på moderkortet.
Då ska allt hamna på Auto (skulle kunna va ändrat innan du fick kortet).

Felaktig nätdel är ju oxå tänkbart men kanske mindre troligt.
 
Tack för alla tips, jag gjorde en felsökning av datorn (själv) men inget var fel, provade byta nätaggregat också men icke.. Till sist visade det sig att det var förlängningsladden som var spöket..bytte bara det i ren desperation för att alla andra ideer hade tagit slut och så funkade det perfekt. Nu vet ni vad som skall göras om något liknande dyker upp hos er..
 
Foto-ide.

Jag skulle slänga den sladden, eller testa den med nåt som tar mycket ström som en brödrost, kanske brinner sladden upp då, kan ju va lite kul att se.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.