Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

CPS ansökan

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders Östberg

Guest
Vet någon hur lång behandlingstid det kan tänkas vara på en ansökan till Canon CPS, och om man ska förvänta sig att få något svar om man inte blir antagen?

Anders Östberg skrev:
Vet någon hur lång behandlingstid det kan tänkas vara på en ansökan till Canon CPS, och om man ska förvänta sig att få något svar om man inte blir antagen?

Har för mig att det gick på ett par veckor.
Uppfyller du kriterierna så är det klart att du blir antagen.
Privilegiet är deras...inte vårt..det är vi som betalar.

mvh

Jerry

OK, tack. Får avvakta någon vecka till då och se vad som händer.

Kalle_B skrev:
vad är CPS?

Canon Professional Service = en högre servicenivå för yrkesfotografer som måste ha sina prylar servade inom 48 timmar.

Dessutom har CPS direktservice vid större idrottsarrangemang. De har också visningar av nya prylar.

Nikon har samma service.

Även som amatör kan man få vara med om man har tillräckligt mycket prylar.

andreasc89 skrev:
Vad krävs?
Är det inte typ 2 1-hus och minst 3 L objektiv?

Ungefär. Det är ju en individuell bedömning. Idag måste man också ange vem man jobbar för eller om man har egen firma (om jag kommer ihåg rätt).

Ahh ok... Tack för svaret.. ja det känns logiskt att yrkesfolk ska ha snabbare service... :) Men Canon saker går ju aldrig sönder.. ;)

hihi, jo jag läste det där tidigare.. kan inte annat än tycka synd om dig... även om man är en försiktig general och alltid tänker sig för så spelar det ingen roll om man klantar sig en gång vid fel tillfälle :(

Kalle_B skrev:
Ahh ok... Tack för svaret.. ja det känns logiskt att yrkesfolk ska ha snabbare service... :) Men Canon saker går ju aldrig sönder.. ;)

Tyvärr har inte Sigma det. Vilket jag nu märker med mitt 120-300/2,8 som ska in på service. det blir ju svårt att ha Sigma om man riskerar att vara utan prylarna än månad. Funderar på att byta till Canon 300/2,8 trots att jag gillar Sigmat.

Nu ska jag till Island på uppdrag en vecka och behöver Sigmat. Får serva efter i stället och hoppas att det funkar.

ANNONS