Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Cosina 70-210 /2,8-4,0 VS KM 70-210 /4

Produkter
(logga in för att koppla)

BuddaGBG

Medlem
Då jag nu efter många försök inte lyckats få tag på någon KM 70-210 /4 (till rimligt pris) så börjar jag snegla på alternativ. Någon som testat Cosina 70-210/2,8-4,0?

Hur är prestanda i förhållande till varandra ? Byggkvalitet, hastighet. skärpa mm ?

Finsn det andra alternativ (<4000kr) som jag missat ?

Tacksam för alla svar.
 
Det är riktigt skarpt upp till 150mm sen behöver man blända ner. Jag har några bilder från detta objektiv. Kolla in snöleard samt rådjuret. Jag har precis köpt ett nytt tele tokina 80-400, men var tvungen att lämna in det för reperation.
Jag kan tänka mig att sälja det till dig när jag har fått hem tokinan.
Du kan få det för 1000:- plus frakt ca 150:-
För de pengarna får du ett prisvärt tele, och byggkvaliteten är det inget fel på. Och det är ganska snabbt inte lika snabbt som kompisens sigma 100-300 /4 men då pratar vi 10 ggr mer.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.