Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Compact Flash ?
- Trådstartare Ripper
- Start datum
DaMoose
Aktiv medlem
barret skrev:
....och desto större chans att man har kvar ett om ett försvinner......
Klockrent! Helt sant.....
Jag föredrar också att man har flera kort, jag har även en bärbar hårddisk som jag kan tömma mina minneskort i. Det funkar bra.
Don Ricardo
Aktiv medlem
Köp ett 2Gb, tänk att behöva byta kort när du håller på att fånga en ögonblicks händelse som inte kommer igen...
Köpte i helgen ett Sandisk Cf Extreme III för 995:- på Webhallen.
Ca 580 bilder(max upplösning), eller 233 Raw får jag plats med.
Har ett Ultra II 512 Mb backup kort med... =P
Köpte i helgen ett Sandisk Cf Extreme III för 995:- på Webhallen.
Ca 580 bilder(max upplösning), eller 233 Raw får jag plats med.
Har ett Ultra II 512 Mb backup kort med... =P
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Både få eller många är mitt tips.
Beror också på hur stora filer man fotar!!
Till En EOS 1DmII så hade iaf jag skaffat mig ett 8 GB kort (som huvudkort) och ett par/tre st 4GB.
Då har man för en aktiv dag. Bara att inte glömma batterikapasitet så att man kan fylla korten också
Oavsett kamera eller filtyp så vill jag ha minst tre kort av hygglig storlek.
Till din kamera (vet inte filstorleken,,) så hade jag köpt ett par/tre st 2GB kort.
MVH Niclas,
(mina åsikter,,)
Beror också på hur stora filer man fotar!!
Till En EOS 1DmII så hade iaf jag skaffat mig ett 8 GB kort (som huvudkort) och ett par/tre st 4GB.
Då har man för en aktiv dag. Bara att inte glömma batterikapasitet så att man kan fylla korten också
Oavsett kamera eller filtyp så vill jag ha minst tre kort av hygglig storlek.
Till din kamera (vet inte filstorleken,,) så hade jag köpt ett par/tre st 2GB kort.
MVH Niclas,
(mina åsikter,,)
Ripper
Aktiv medlem
GrAcK
Aktiv medlem
Sandisk Extreme III 2Gb 1072:-
http://www.zebramedia.com/butik/show_one.asp?ID=3539
Sandisk Ultra II 2Gb 900:-
http://www.zebramedia.com/butik/show_one.asp?ID=3092
http://www.zebramedia.com/butik/show_one.asp?ID=3539
Sandisk Ultra II 2Gb 900:-
http://www.zebramedia.com/butik/show_one.asp?ID=3092
JOLidman
Aktiv medlem
Re: Zebra
Är ju en fördel att bo i Nyköping! I fredags var jag på Zebra och köpte 3 batteri till KM D7D för 244 kr st (original kostar 895 kr) samt en laddare som går på både 220 volt och 12 volt för 187 kr. Slank ner ett ScanDisk 2 GB Ultra II också för 900 kr.
Billigt är bra / Jan-Olof
Ripper skrev:
Är det någon som vet om dom är bra?
Datorbutiken blir lite billigare för man slipper frakt om man skriver in "datorbutiken" som kod ord.
Är ju en fördel att bo i Nyköping! I fredags var jag på Zebra och köpte 3 batteri till KM D7D för 244 kr st (original kostar 895 kr) samt en laddare som går på både 220 volt och 12 volt för 187 kr. Slank ner ett ScanDisk 2 GB Ultra II också för 900 kr.
Billigt är bra / Jan-Olof
matti hiltunen
Aktiv medlem
När jag köpte mit compact flash kort sa säljaren
att det är 5 års garanti om kortet går sönder !
Bilderna förlorar man naturligtvis.
att det är 5 års garanti om kortet går sönder !
Bilderna förlorar man naturligtvis.
Anna Ö
Ny medlem
Om jag vill köpa ett stort CF kort finns det någon risk att kameran inte stödjer så många GB?
(Jag vet att datorer med gamla moderkort t.ex inte begriper hårddiskar över 120GB ibland för det problemet har jag råkat ut för.)
Techspecen för kameran anger bara att den stödjer CF kort av typen I eller II, inget om hur stort kortet kan vara.
(Jag vet att datorer med gamla moderkort t.ex inte begriper hårddiskar över 120GB ibland för det problemet har jag råkat ut för.)
Techspecen för kameran anger bara att den stödjer CF kort av typen I eller II, inget om hur stort kortet kan vara.