Annons

COMPACT DRIVE PD70X utan hdd!?

Produkter
(logga in för att koppla)

fenan

Aktiv medlem
Hur kommer det sig att en COMPACT DRIVE PD70X med 60gb kostar ca 2700 och en PD70X utan hdd kostar ca 1100. Det är väl bara köpa till en 2.5" 60gb, finns på kjell.com för 1000. Då sparar man 700 på att skruva i en hdd själv? Eller kan man inte sätta i vilken 2.5" som helst?


mvh
 
Ingen aning varför prissättningen ser ut som den gör, men det ska inte vara några problem att sätta i vilken 2.5" som helst i princip..

Jag köpte min tom och satte i en HDD som jag hade sedan tidigare; väldigt enkelt..
 
Ja, men som diskuterats tidigare, så är det en STOR fördel om man väljer en som drar lite ström, särskilt i uppstarten kan det annars bli problem, och batterierna tar fort slut om man råkat välja en som slukar kräm. Om man har en med några få år på nacken så kan det bli problem.
 
Powershooter skrev:
Ja, men som diskuterats tidigare, så är det en STOR fördel om man väljer en som drar lite ström, särskilt i uppstarten kan det annars bli problem, och batterierna tar fort slut om man råkat välja en som slukar kräm. Om man har en med några få år på nacken så kan det bli problem.

Japp, det är sant... Den HDDn jag satte i hade tidigare suttit i en annan portabel enhet som jag inte var så nöjd med, så den var av lämplig typ och hade inte använts alldeles för mycket heller..
 
åh vilken finurlig manick, hittade dessutom en 80gb 2.5" disk för 1120inkl fakt och moms.

itservice.se artnr 130119

min första julklapp fixad! till mig själv, nu skall man bara hitta något åt alla andra man känner oxå.. phu!
 
I mitt letande efter PD70X så snubblade jag över denna lilla tingest, Apacer Share Steno CD311 40GB.
Finns bl.a. på Cyberphoto: http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=CD311

Ett litet utförligt test finnes här: http://www.cdrinfo.com/Sections/Reviews/Print.aspx?ArticleId=13913

Nu till min fråga, är denna en konkurrent till PD70X eller är PD70X "den okrönte kungen" ?

Apacer´n ser ju onekligen trevlig ut på pappret men den är relativt (väldigt) seg att föra över info, och där blixtrar ju PD70X:en till...

Någon som har något infall ?

(jag vill inte på något sätt "kidnappa" denna tråden men kände att det var rätt ställe att fråga, då om denna Apacer inte är något att hänga i julgranen, så blir det en PD70X istället)
 
pitchblack skrev:
Ingen aning varför prissättningen ser ut som den gör, men det ska inte vara några problem att sätta i vilken 2.5" som helst i princip..

Jag köpte min tom och satte i en HDD som jag hade sedan tidigare; väldigt enkelt..
Behöver man några förkunskaper för att kunna montera och aktivera hårdisken? Används t ex operativsystem e d i såna här applikationer?
 
Damme skrev:
enligt manualen ...
Tackar tackar. Det såg ju riktigt enkelt ut. Och då menar jag enkelt. Vem som helst utan synproblem bör klara hårddisk-installation och formatering på 15-30 minuter. Den lilla programvara som behövs ligger tydligen förinstallerad i huvudenheten.
Men det är ändå dubbelt så svårt jmf med din beskrivning, det är nämligen fyra skruvar som skall lossas, inte två :)
 
Aton_ skrev:
[...] Men det är ändå dubbelt så svårt jmf med din beskrivning, det är nämligen fyra skruvar som skall lossas, inte två :)

oj sedär, alltså inget att ge sig på när man är redigt sjuk och ej kunnat sova riktigt på 3 dygn! :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.