Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Combat Camera

Produkter
(logga in för att koppla)
shit, synd man inte gjorde lumpen, detta hade varit grymt, nya tidens capa med ett fisheye i näven så att man måste gå riktigt nära. BOMMER att man skippade vuxendagiset och de förmåner det innebär...
 
så mycket combat camera har vi inte här i jokkmokk i civilplikten... (ska bli vattenkraftverks-operatör). men i stort sett alla vattenkraftverk är typ militära skyddsobjekt och får ej fotograferas.
 
Intressant men så puckat namn. Rent förkastligt i mina öron/ögon!!!!! Hallå!
Men de menar väl kanske att det lockar...

ojojoj!


Blir nästan lite provocerad!

MVH Niclas,
 
Menar du "combat camera"?
Om jag inte minns fel så heter det väl så internationellt (jag läste en intervju med någon i brittiska militären för ett tag sedan och jag tror de använder samma benämnning) så det är väl knappast svenska försvarets fel.
Om du läser länken så ser du att tanken är att en stor del av jobben kommer utföras i utlandet (ex. FN uppdrag) och då blir det ju per automatik NATO-termer som kommer användas eftersom det numera är standard inom försvaret.

Om det blir något i still med vad som finns här i England så är det i princip stridande enheter som det är frågan om.
 
Ja, men nu är det ju här namnet används (tänker på skolan..) och varför inte vara så kreativa att använda ett eget namn?

Jag tycker att det ger helt fel signaler..

Vad tror ni att Robert Capa hade sagt åt det namnet? hehe,,, huvva

Slutklagat.


**


Det låter hur som helst spännande.

Men att fotografera gröna kläder är väl knappast det som lockar, det är väl spänningen och kanske situationerna som råder på många av platserna som lockar, eller?

MVH Niclas,
 
blanda inte in capa i det här

Kom ihåg när ni talar om Capa att hans syfte med att dokumentera det han gjorde var något helt annat än vad FNs syfte är.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.