Annons

Colorvision Spyder2 GRUPPINKÖP???

Produkter
(logga in för att koppla)
Damocles skrev:
Jag instämmer med det som Niklas ovan här sa. Jag trodde i all ära att gråkil och Adobe gamma fungerade riktigt bra. När jag sedan köpte en Spyder 2 Pro Studio när jag ändå beställde saker från BHphoto sist så visade det sig att det blev en står skillnad på mina skärmar(diamondtron 22"), speciellt i lågdagrarna så behöver det oftast något som ät bättre än våra ögon. Det blev stor skillnad och jag ser numera vad som händer i de riktigt mörka partierna.

Det trots att jag följt instruktioner för gråkilar, etc. Färgtempen är en annan femma, den var nästa inte något off alls när jag körde med ögonen.

Hur ofta behöver man använda den?
Blir det förändringar varje gång man startar skärmen?
Är det stora förändringar t.ex. en vecka i mellan kalibreringarna?

Gråkil och adobe gamma gjorde ju "stora" förändringar på min skärm.

/Michael

Senast ändrad:
Det ska finnas nått slags kort som hjälper en att se färgstick. Såg det på en fotoskola en gång. Ser ut som färgade OH-papper ungefär...

Mvh
Maverick

Maverick skrev:
Det ska finnas nått slags kort som hjälper en att se färgstick. Såg det på en fotoskola en gång. Ser ut som färgade OH-papper ungefär...

Mvh
Maverick

Visst finns det s.k. viewing filter för att hitta färgkorrigeringar vid färgkopiering men det löser man ju för digitala bilder idag med preview i PS när man färgbalanserar.

Re: Tull och moms.

greggan skrev:
Tanken är att det ska bli ett regelrätt köp där vi betalar såväl tull som moms.
I dagens läge har jag hittat ett pris på 139USD
så jag tror nog att vi har råd med Tull och moms.
Desto fler vi blir desto lägre blir doch även dessa
kostnader då ju även fraktpriset räknas in i tull/moms paketet!

S/
Länk till prisagent:
http://reviews-zdnet.com.com/Panton...6-31216920.html?tag=ob_50&orderby=50&sort=asc

Vilka mjukvaror ingår i priset/är det de mjukisar man behöver eller behöver man komplettera inköpet med fler program?

/Johan

Är ochså intresserad har en gammal Spyder som jag köpt beg fungerar fint men uppdatering är av intresse.

Förväntat Pris på Spyder2

Den spyder som jag siktar på är den enklare av spyder2 varianterna som heter just Spyder2
det som skiljer den mot spyder2PRO är mjukvaran.
Man kan senare uppgradera om behov uppstår.
Priset blir ca 140USD+Frakten, tull + moms delat med antal inköpta Spyder,s!

"What you get
· Spyder2 colorimeter
· Spyder2 monitor calibration software (unlimited site license)
· Installation Guide
· Free Technical Support
· Free Software Updates

Please note: Spyder2 does not support multiple monitor configurations, white point correction routines and auto black/white luminance adjustment. If you require this, please look at Spyder2PRO Studio which has the more advanced tools available for professional users."

Här en länk till ett PDF som berättar om inehållet i Spyder2: http://shop.colourconfidence.com/pdf/ColorVision/Spyder2_cc.pdf

Jag är på, men vill veta ett mer slutgiltigt pris (inkl ALL frakt, tull och moms) innan jag säger något definitivt

Verkar vara en intressant produkt. Intresse finns om ni kan klargöra ungefärligt slutligt pris.

Intresse finns

Jag är också intresserad, men allt beror på priset ( i kronor ) och vad min ekonomiska status är när produkterna skall beställas/betalas. Var bor vi som är intresserade, och vad kostar samma grunka hemlevererad av de svenska nätsäljarna?

Pantones egen webshop vill ha 189Euro+moms och frakt.
Scandinavian Photo 1995:-+frakt
Jag har mailat tullverket för en ungefärlig kostnadskalky.
Jag återkommer i ärendet.

S/

Michael f8 skrev:
Hur ofta behöver man använda den?
Blir det förändringar varje gång man startar skärmen?
Är det stora förändringar t.ex. en vecka i mellan kalibreringarna?
Jag har mitt program i standardläge som det kom, med två veckor mellan kalibreringarna. I praktiken blir det 3-4 veckor eller mer mellan. Ofta blir det någon liten justering, men inte alltid.

Svar från tullen!

Tullen skriver såhär!

"Hej!
Tack för ditt e-brev. Här kommer svaret på din fråga med diarienummer TV13-2005-1792.

Vid import från icke EU land erläggs
- tull och
- mervärdesskatt

Tullsatsen varierar för olika varor, vanligen 0 – 20 %.

Det är klassificeringen i tulltaxan som avgör tullsatsen. En tänkbar klassificering av varan är enligt varukod 9031803990. Till denna varukod är knutet tullsats 4 %

Mervärdesskatten är 25 %

Tullen beräknas på varans tullvärde som är din totalkostnad för varan inklusive frakt och transportförsäkringskostnad

Mervärdesskatt beräknas på summan av tullvärde och framräknat tullbelopp."

Det skulle då innebära följande ca pris/Spyder2 kitt
Lite grovt räknat 10xspyder2 inkl frakt = ca12000:-X1,04x1,25= ca1560:-/st (Räknat på 150usd/st)
Troligen blir det något billigare då jag hittat priser runt 140USD i dagsläget.
Vid ev samordnat köp behöver jag 1000:- i förskott för att kunna hämta ut paketet.
Det tillkommer dessutom en fraktkostnad (kolla postens prislista) för de som inte kan hämta i Stockholm (bor på söder).

Jag har även kontakt med en svensk nätbutik som kan sälja enstaka ex för 1895:-
den nätsäljaren undersöker nu möjlighet till mängdrabatt och har lovat att
återkomma det gör jag också :0)

Jag är oxå intresserad, beroende på priset.
Har funderat på att köpa den, men kan priset bli rimligt med massköp så visst jag är med.
/christer

Jag är på. Hur många intresseanmälningar är du uppe i? Vore kanske idé att göra en lista över vilka som är intresserade och vill man hänga på så lägger man bara till sitt namn under. På så sätt vet man om man är med på listan och hur många som är med.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar