Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Colorvision Spyder eller One eye?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dadigan

Avslutat medlemskap
Hej alla.
Står i begrepp att införskaffa lite kalibreringsutrustning och har då kommit till en punkt där jag måste bestämma mig för vilken som är bäst, colorvision spyder eller one eye? Killarna hos yfo ansåg att one eye var bättre(troligen för att de hade den hemma); enklare och bättre på platta skärmar. Spyder däremot verkar ju vara det som det säljs mest av -och som jag hört och läst mest om. Vad säger Ni som har någon av dessa aparater?
Tack för hjälpen
/Daniel

Har just köpt en colorvision spyder + optical och är nöjd än så länge (fick den till ett bra pris). Men måste säga att det mesta jag läst på nätet om spyder contra eye-one verkar vara till eye-one's fördel. Den använder tydligen en nyare, och enligt många bättre, typ av konstruktion till "mätpucken"/hårdvaran än Colorvisions Spyder som börjar vara en lite gammal konstruktion.

Men det är kanske någon som testat båda och har mera erfarenhet på området som kan ge dig ytterligare tips inför köpet.

intressant att höra, det verkar ju annars som om spyder är den mest spridda men det betyder ju förstås inte att den är den bästa -den är säkert inte dålig heller för den delen. Jag får fortsätta luska lite

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar