Classic
Aktiv medlem
Åkte på en tvåveckor tur till Alanya i Turkiet. Med mig hade jag min Mark III med ett 17-40mm på. Efter en vecka strejkade plötsligt kameran och error 01 visas i displayen där den klagade på att det inte var kontakt mellan objektiv och kamerahus och att kontakterna skulle rengöras!!! Rengjorde kontakterna frenetiskt så guldet blänkte , men icke. Så länge jag hade kameran inne på rummet i normal temperatur ca 20-23 grader funkade den fint men när jag tog ut den , ca 30-35 grader och ganska fuktigt så kom felet direkt. Påpeka att jag hade kameran i en plastpåse när jag gick ut i värmen för att undvika kondens. Väl hemma har den fungerat perfekt. Har dock lämnat in den på vekstad för genomgång. Blir dock grymt besviken att denna "stridsvagn" inte klarar en simpel chartersemester. Inbillat mig att den ska klara lite tuffare miljö innan den klappar ihop. Har läst om fotografer som fotograferat i regn utan problem. Eller ?? Lite orolig då vi planerar för en safariresa till våren. Skulle svimma om den skulle börja krångla precis när lejonet tar ett språng ..... Ska bli mycket intressant vad kameraverkstaden hittar..