Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

CD-kopior vid framkallning

Produkter
(logga in för att koppla)

amiolito

Medlem
Hej!

Det är så att jag har varit i Norge en vecka och fotat rätt livligt- 5 rullar film. :) Tänkte höra om någon av er vet någon bra butik eller företag där man kan lämna in rullarna för framkallning och få -bra- digital kopior.
Jag har länge använt Crimson, vilket jag varit nöjd med, priset är ju lite i överkant dock.

Mvh, Eric

Hej Nina!
Hmm, hmm, på min räkning från Crimson har de laggt på en extra-avgift alá 40kr för CD-bilder. Jag vill minnas att det brukade vara som du säger dock, det är nog nån ny grej. Sen lägger de ju på moms och frakt med.. Så i slutändan blir det inte så billigt.

Lämnade in mina rullar på Expert, på avenyn, i Göteborg idag. De har manuell kontroll av alla foton och tar ~160kr för CD-foton + papperskopior. Verkar bra. :)

Jag får betala 320 kr med moms och frakt avräknat 20 % för stand-by fyra dagar, för två rullar svart-vitt åtta MB tiff på Cd skiva.
Absolut inte billigt, men kvalitèn och leveranssäkerheten är bra.
/Thomas..

amiolito skrev:
Hej Nina!
Hmm, hmm, på min räkning från Crimson har de laggt på en extra-avgift alá 40kr för CD-bilder. Jag vill minnas att det brukade vara som du säger dock, det är nog nån ny grej. Sen lägger de ju på moms och frakt med.. Så i slutändan blir det inte så billigt.

Lämnade in mina rullar på Expert, på avenyn, i Göteborg idag. De har manuell kontroll av alla foton och tar ~160kr för CD-foton + papperskopior. Verkar bra. :)

Vad? Om man kan vänta 4 dagar så kostar det 90 kr för framkallning och CD, inkl. moms på Crimson. Ingen prishöjning har skett. Beställde du inte framkallning och CD samtidigt?
Högre upplösning än deras standard, jpg på 8 Mb/bild?
//
Nina

Hmm, faktiskt, jag var lite osäker på deras nya kuvert och skrev i tilläggsfältet att jag gärna ville ha kopior på en CD-skiva, bara för säkerthetsskull liksom.
Dessa verkar dock vara i samma upplösning som de alltid har varit när man beställer framkallning+frontline 8mb. Så jag vet inte om jag har använt någon extratjänst.. Jag fick dock ett register med på fodralet den här gången.

På min räkning står det:
Negframkallning.. 90kr 20% 72kr
CD vid framkallning av JPEG-filer 30kr
Summa 102kr
Att betala: 148kr (moms etc.)

Men visst blir det bra på Crimson.. jag kan bara hålla med.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar