Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Cash back

Produkter
(logga in för att koppla)
Vad trött jag blir på Sonys oförmåga att ha en hemsida som är korrekt!

När jag försöker fylla i det länkade formuläret för ett SEL70200G inköpt 28/7 2015 får jag felmeddelande att det är ett ogiltigt datum. Jag gick då till Vanliga frågor en bil ner på sidan och hittar svaret att kampanjen gäller ett urval varor inköpta mellan 1/6 och 31/8 2015. Vad är då felet? Jo, Sony har olika uppgifter om datum på olika sidor på sin site. På annat ställe hittar jag efter lite letande uppgiften om datum som skall vara mellan 1/11 2015 och 31/1 2016.

Dessutom skall ansökan om cash back göras inom 30 dagar så självklart faller mitt inköp bort. Det kan jag leva med men varför kan inte Sony ha bättre koll på sin hemsida? Det kryllar av fel om alla möjliga produkter som jag råkar känna till. Det ligger nära till hands att tro att det är så med övriga produkter, som jag inte vet så mycket om, också.

Ibland kan man dock få sig ett skratt. På denna sida så framgår det att Sony mäter tid i tum: http://www.sony.se/electronics/cyber-shot-kompaktkameror/dsc-rx100m4/specifications . Det är svårt detta med översättning, måttenheter och tecken! Dessutom ser jag att vi börjat med VAT i Sverige när jag tittar på priser på produkter.

(Ursäkta att jag går lite från ämnet men jag blir lite frustrerad när ett stort bolag har så dålig koll på sin hemsida. Som tur är verkar Sonys fotoprylar vara bättre än hemsidan.)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar