Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Cash back, Canon från utlandet

Produkter
(logga in för att koppla)

madelenrisberg

Aktiv medlem
Hej,

Jag har fått en cash-back-check från UK men har problem att få den inlöst. På min bank (Swedbank) säger dom att det kommer kosta mig ungefär lika mycket som checken är på att få den utlöst.

Är det någon som har ett bra tips på hur jag skall göra?

/Madelen

Hej,

Jag har fått en cash-back-check från UK men har problem att få den inlöst. På min bank (Swedbank) säger dom att det kommer kosta mig ungefär lika mycket som checken är på att få den utlöst.

/Madelen

Tycker det är bra att du skriver om problemet. Kanske kan de få några att låta bli otyget med cashback.

Annars så kan du väl kolla om RyanAir har någon 1kr-biljett till UK och lösa in checken på någon bank på eller i närheten av flygplatsen...

Hej,

/Madelen

Har du provat att ringa utställaren av checken och se om dom inte kan sätta in dom på ett konto istället?

Kolla med ett växlingskontor typ Forex istället, de brukar ha klart lägre avgifter. Annars är det tyvärr väldigt dyrt att lösa in utländska checkar i Sverige.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar