pecillo
Aktiv medlem
Köpt en ny laptop nyligen och jag har försökt undvika adobe photoshop & lightroom (hoppar över långa utlägget varför)... Men jag köpte Affinity Photo som ett alternativ till Photoshop och igår laddade jag ner trail versionen av Capture One Pro som jag överväger att köpa. Capture One verkar vara bättre än lightroom men det är mycket svårare... vilket inte är ett issue om man kanske inte jobbare i det så ofta (vilket jag inte gör) men det är också en av anledningarna till att jag inte vill ha en lightroom prenumeration.
Så mina frågor:
#1. Finns det någon som är som jag som är lite amatör o inte kör lightroom? Är Capture One värt pengarna? (Det är en större kostnad än lightroom men in the long run borde det vara billigare?)
#2. Har ni gått över från lightroom till capture one? Hur lång tid tog det innan ni kände att ni var lika bekväma i capture one
Så mina frågor:
#1. Finns det någon som är som jag som är lite amatör o inte kör lightroom? Är Capture One värt pengarna? (Det är en större kostnad än lightroom men in the long run borde det vara billigare?)
#2. Har ni gått över från lightroom till capture one? Hur lång tid tog det innan ni kände att ni var lika bekväma i capture one