Flash Gordon
Aktiv medlem
Så var det dags för Capture One Pro version 11. Jag har beta-testat den under lång tid.
Kan inte påstå den är väsentligt bättre än Version 10.
Fast för glädjen att ha det senaste vill de ha 119 euro före moms och 149 euro för en svensk.
För en Sony licens kostar det bara 69 euro. Det borde också varit priset för oss andra.
De verkar tro att de har skördetid nu när många ifrågasätter Adobe.
Att uppgradera från 9-10 var 89 euro för ett år sedan.
För en ny användare kostar nu Capture One pro 279 euro plus moms.
Jag har redan för många raw-program och med det priset kommer jag avstå någon uppgradering innan de ger mig något extra för pengarna.
Sedan brukar de ligga på och tjata om man inte uppgraderar och erbjuder specialerbjudande.
Så kära Capture One jag tror ni har skjutit er i foten den här gången.
Jag Kär vidare med LR och On1 raw 2018 samt On1 plus som kostar mig mindre per år än vad ni kräver för en uppgradering.
On1 plus är en av de saker som ger den lösningen en klar fördel.
Vad tycker ni andra om att man nu tar häftigt betalt för en uppgradering?
Kan inte påstå den är väsentligt bättre än Version 10.
Fast för glädjen att ha det senaste vill de ha 119 euro före moms och 149 euro för en svensk.
För en Sony licens kostar det bara 69 euro. Det borde också varit priset för oss andra.
De verkar tro att de har skördetid nu när många ifrågasätter Adobe.
Att uppgradera från 9-10 var 89 euro för ett år sedan.
För en ny användare kostar nu Capture One pro 279 euro plus moms.
Jag har redan för många raw-program och med det priset kommer jag avstå någon uppgradering innan de ger mig något extra för pengarna.
Sedan brukar de ligga på och tjata om man inte uppgraderar och erbjuder specialerbjudande.
Så kära Capture One jag tror ni har skjutit er i foten den här gången.
Jag Kär vidare med LR och On1 raw 2018 samt On1 plus som kostar mig mindre per år än vad ni kräver för en uppgradering.
On1 plus är en av de saker som ger den lösningen en klar fördel.
Vad tycker ni andra om att man nu tar häftigt betalt för en uppgradering?
Senast ändrad: