Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Capture NX 2.3.0

Produkter
(logga in för att koppla)

Tobber

Aktiv medlem
Sitter med en test version av capture NX, 2
När man gör en redigering på En NEF fil ,bestämmer sig för att spara filen med ändringarna man gjort ,så blir det en liten pensel i höger nederkant på miniatyrbilden i granskaren,som ett tecken på att man gjort en ändring
Om jag vid ett senare tillfälle går in i programmet igen och vill återställa till orginalbilden och det gör jag under fönstret översikt ien rullningslist med ett alternativ ,som heter orginal,så återgår bilden till sitt ursprungliga skick,sparar går ur programmet
Men ,tittar jag i granskaren ,så är penseln fortfarande kvar i nederkanten trots att jag återställt bilden och sparat ändringen
Varför försvinner inte redigeringssymbolen ,när jag återställer bilden

Tack på förhand

Tobbe

Sitter med en test version av capture NX, 2
När man gör en redigering på En NEF fil ,bestämmer sig för att spara filen med ändringarna man gjort ,så blir det en liten pensel i höger nederkant på miniatyrbilden i granskaren,som ett tecken på att man gjort en ändring
Om jag vid ett senare tillfälle går in i programmet igen och vill återställa till orginalbilden och det gör jag under fönstret översikt ien rullningslist med ett alternativ ,som heter orginal,så återgår bilden till sitt ursprungliga skick,sparar går ur programmet
Men ,tittar jag i granskaren ,så är penseln fortfarande kvar i nederkanten trots att jag återställt bilden och sparat ändringen
Varför försvinner inte redigeringssymbolen ,när jag återställer bilden

Tack på förhand

Tobbe

Penseln får du bara om du redigerat bilden i View NX2. Har du redigerat bilden i Capture NX2 får du kontrollpunktsreglagen under fotot i ViewNX2.

Är inte ändringarna du gjorde också kvar, dvs du kan gå tillbaka till samma rullningslist och välja den redigerade bilden.

Jag antar att det du vill åt är att kunna redigera bilderna du redigerat i Capture NX2 i View NX2. Förr kunde man säga till View NX2 att helt strunta i ändringarna gjorda i Capture NX2 men det verkar inte gå längre.

/Karl

Problemet är varför penseln ,fortfarande markerar bilden i granskaren som tillhör Capture NX,trots att jag återställt bilden till orginal ,det är ju Capture NX som gjort penselmarkeringen på bilden

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto