ANNONS
Annons

Captuer One och Mac PRO

Produkter
(logga in för att koppla)

peter_wahlström

Aktiv medlem
Är det någon som besitter information om hur Capture One PRO är optimerat för de nya macPRO med intelprocessorer?

..Eller NÄR det isåfall släpps en optimerad version....??

Mvh /Peter

Ett säkert ställe att hitta just den infon borde vara på www.phaseone.com
Saxat från Phase one's hemsida: "Capture One PRO is a Universal application for Mac, it runs natively on both PowerPC and Intel-based Macs".

Deras forum ligger nere för tillfället.

Det står bara att den stöder intelmacarna fr.o.m version 3.7.4.. inte hur optimerat det är. Uppenbart snurrar det ju snabbare på G5 QUAD.

Mvh /Peter

Capture One är en så kallad "universal application" från och med version 3.7.4 (Japp.. vi var först!)
och givetvis är alla versioner efter detta också optimerade för intel Mac´ar.
Och nej den är inte snabbare på en G5a. En Mac Pro är mycket snabbare än en G5a under förutsättning att du använder 3.7.4 eller bättre, nuvarande version är 3.7.6.

ulfliljegren skrev:
Capture One är en så kallad "universal application" från och med version 3.7.4 (Japp.. vi var först!)
och givetvis är alla versioner efter detta också optimerade för intel Mac´ar.
Och nej den är inte snabbare på en G5a. En Mac Pro är mycket snabbare än en G5a under förutsättning att du använder 3.7.4 eller bättre, nuvarande version är 3.7.6.

Jag kör med senaste versionen 3.7.6.
På en minut klarar den av att processa 8-9 bilder från en 1Ds mk2. Det tycker jag är långsamt. Jag har pratat med en kille som processar 3 gånger snabbare på sin Mac G5-QUAD. (Kör själv med macpro "quad-xeon" 2,0) Borde det vara så stor skillnad mellan datorerna?

Kommer jag ner i tid om jag uppgraderar till mer minne? Vad ska jag göra?

Mvh /Peter

Hur mycket RAM har du i burken. Flera proppar är alltid bra att ha, men de är inte bättre än hur mycket RAM manhar i den, både storlek och i vissa fall vilken kvalite det är på den kan avgöra, även hur snabb din HDD som du har är, det är skillnad på lågt varvtal och högt varvtal.

Marcus Vesterlund skrev:
Hur mycket RAM har du i burken. Flera proppar är alltid bra att ha, men de är inte bättre än hur mycket RAM manhar i den, både storlek och i vissa fall vilken kvalite det är på den kan avgöra, även hur snabb din HDD som du har är, det är skillnad på lågt varvtal och högt varvtal.

Hårddisken spelar väl ingen roll när man processar RAW-filer? Det är en SATA-2-disk. Den borde väl hinna att läsa undan informationen gott o väl?

Minnet borde inte heller spela nån roll i den här samanhanget tycker jag. Inte för att bara processa bilder. Annars har jag 1GB DDR2 FB-DIMM PC5300/667MHz. Det känns dock att det är lite när jag jobbar med bilderna i PS.

mvh /Peter

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar