Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Canonscan FS4000us
- Trådstartare pl2se
- Start datum
Jeppe
Aktiv medlem
KanonCanon
Aktiv medlem
Lite tidning Foto uppgifter: (nr 12-2001)
+
Hög upplösning och skärpa
APS hållare ingår
Liten och lättplacerad
Bra pris
-
Borde ha Firewire ansl
Plottrigt användargränsnitt med för grova reglage
Rödgult färgstick i grundinställningen
Skanningstider: (USB)
Tumnagebilder 15sek för 4bilder
preview ca 25sek
Inläsning 4000ppi ca 3min 40sek
De skriver också:
Canons skanner kan ge mycket fina resultat även om det kan krävas en del laborerande för att få bort färgstick. Fare-tekniken är tidsbesparande och ger ingen oönskad skärpeförlust. Synd bara att skannermjukvaran känns så amatörmässig.
+
Hög upplösning och skärpa
APS hållare ingår
Liten och lättplacerad
Bra pris
-
Borde ha Firewire ansl
Plottrigt användargränsnitt med för grova reglage
Rödgult färgstick i grundinställningen
Skanningstider: (USB)
Tumnagebilder 15sek för 4bilder
preview ca 25sek
Inläsning 4000ppi ca 3min 40sek
De skriver också:
Canons skanner kan ge mycket fina resultat även om det kan krävas en del laborerande för att få bort färgstick. Fare-tekniken är tidsbesparande och ger ingen oönskad skärpeförlust. Synd bara att skannermjukvaran känns så amatörmässig.
Lottis
Aktiv medlem
Funderar också på denna, men hastigheten kan bli ett problem när man vill scanna in många bilder på en gång. Är det någon som har testat denna scanner med en annan scannermjukvara? Jag har läst i tester för andra scanners att det ökade hastigheten mycket då man använde en mer avancerad mjukvara.
nicemd
Aktiv medlem
Hej,
Jag har en FS4000 med SCSI, och det fungerar bra.
Det går lite fortare med SCSI än med USB, men skillnaden är inte enorm. Däremot känns SCSI-drivrutinerna mer stabila.
Mjukvaran är inte så bra. Istället använder jag VueScan som ger bättre kvalité på bilderna. (men har ett ännu bökigare användargränssnitt)
http://www.hamrick.com/vsm.html
Även om jag kanske låter lite negativ är jag mycket nöjd med scannern, nu när jag har lärt mig använda den. (Dessutom får man ju med en Photoshop-licens)
Niclas.
Jag har en FS4000 med SCSI, och det fungerar bra.
Det går lite fortare med SCSI än med USB, men skillnaden är inte enorm. Däremot känns SCSI-drivrutinerna mer stabila.
Mjukvaran är inte så bra. Istället använder jag VueScan som ger bättre kvalité på bilderna. (men har ett ännu bökigare användargränssnitt)
http://www.hamrick.com/vsm.html
Även om jag kanske låter lite negativ är jag mycket nöjd med scannern, nu när jag har lärt mig använda den. (Dessutom får man ju med en Photoshop-licens)
Niclas.