ANNONS
Annons

Canons försättslinser

Produkter
(logga in för att koppla)

Taiga

Aktiv medlem
Finns det någon som har erfarenhet av Canons försättslinser, det finns visst olika modeller som passar till vissa brännvidder. Funderar om det är värt att köpa en till mitt EF 70-200 4L, eller vad tycker ni ?

:confused:

Det är väl modellerna 250D eller 500D som ger lite bättre kvalitet (med tanke på ditt objektiv).
Canons är av 2-lins typ. Så de funkar bättre med långa teleobjektiv. Själv ska jag köpa ett B&W +2 eftersom jag mest ska prova på macrofotografering. Ska prova med ett 22-55 mm USM (får man väl undvika 22-28 läget för att slippa ev. vinjettering)

Canons kostar väl runt 1000:-
medans B&W tar 240:- för 58 mm..
Tydligen funkar dessa inte så bra på längre telen. Men enligt canon så är deras gjorda för att användas med relativt långa brännvidder.

Tillägg:
Till ditt 70-200 ska du ha 500D... klippt från bhphoto.com...

"
Canon Close-up lenses are for quick and easy close-up photography. The close-up lens is screwed on to the front of a lens like a filter. Close-up lenses 250D and 500D have two achromatic elements to correct chromatic aberrations. They do not degrade the high optical performance of EF lenses. Close-up lens 500 has only one element, making it more affordable.

The 250D is suited for lenses with a focal length anywhere from 30 to 135mm. The 500D and 500 are geared for lenses with a focal length anywhere from 70 to 300mm."

Ujuj... Canons filter är räjält tjocka...

ouups... 70-200/4 = 67mm filter va??

finns inte från canon ??

52
58
72
77

Funkar step up ?.. Inte troligt va?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar