Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canons försättslinser
- Trådstartare Taiga
- Start datum
Jeppe
Aktiv medlem
Det är väl modellerna 250D eller 500D som ger lite bättre kvalitet (med tanke på ditt objektiv).
Canons är av 2-lins typ. Så de funkar bättre med långa teleobjektiv. Själv ska jag köpa ett B&W +2 eftersom jag mest ska prova på macrofotografering. Ska prova med ett 22-55 mm USM (får man väl undvika 22-28 läget för att slippa ev. vinjettering)
Canons kostar väl runt 1000:-
medans B&W tar 240:- för 58 mm..
Tydligen funkar dessa inte så bra på längre telen. Men enligt canon så är deras gjorda för att användas med relativt långa brännvidder.
Tillägg:
Till ditt 70-200 ska du ha 500D... klippt från bhphoto.com...
"
Canon Close-up lenses are for quick and easy close-up photography. The close-up lens is screwed on to the front of a lens like a filter. Close-up lenses 250D and 500D have two achromatic elements to correct chromatic aberrations. They do not degrade the high optical performance of EF lenses. Close-up lens 500 has only one element, making it more affordable.
The 250D is suited for lenses with a focal length anywhere from 30 to 135mm. The 500D and 500 are geared for lenses with a focal length anywhere from 70 to 300mm."
Ujuj... Canons filter är räjält tjocka...
Canons är av 2-lins typ. Så de funkar bättre med långa teleobjektiv. Själv ska jag köpa ett B&W +2 eftersom jag mest ska prova på macrofotografering. Ska prova med ett 22-55 mm USM (får man väl undvika 22-28 läget för att slippa ev. vinjettering)
Canons kostar väl runt 1000:-
medans B&W tar 240:- för 58 mm..
Tydligen funkar dessa inte så bra på längre telen. Men enligt canon så är deras gjorda för att användas med relativt långa brännvidder.
Tillägg:
Till ditt 70-200 ska du ha 500D... klippt från bhphoto.com...
"
Canon Close-up lenses are for quick and easy close-up photography. The close-up lens is screwed on to the front of a lens like a filter. Close-up lenses 250D and 500D have two achromatic elements to correct chromatic aberrations. They do not degrade the high optical performance of EF lenses. Close-up lens 500 has only one element, making it more affordable.
The 250D is suited for lenses with a focal length anywhere from 30 to 135mm. The 500D and 500 are geared for lenses with a focal length anywhere from 70 to 300mm."
Ujuj... Canons filter är räjält tjocka...
Jodå, och dessutom brukar step-down funka bra med försättslinser utan vinjettering.Jeppe skrev:
Funkar step up ?.. Inte troligt va?
Taiga
Aktiv medlem
Ok.tack för hjälpen.Hittade en intressant site och vad jag kan se på Canon lens home så finns den även i 67mm.
http://www.usa.canon.com/eflenses/
http://www.usa.canon.com/eflenses/