Annons

Canons Cashback

Produkter
(logga in för att koppla)

MGK

Aktiv medlem
Är det någon som köpt en Canon produkt och skickat in streckkoden och fått en slant för besväret?
 
Det finns ett annat inlägg här nånstans om det här. Där verkar det vara några som fått sina pengar, japp. (jag har inte fått mina än i alla fall, fast jag får väl skylla mig själv eftersom jag inte orkat gå och posta mina två cashbackbrev förens i förmiddags... jaja, kommer väl om nån månad =).
 
Ja, jag fick mina pengar efter ungefär 6 veckor. Jag skrev och frågade varför jag inte ens fått någon bekräftelse, och dagen efter hade jag mina pengar. Dom svarade att dom hade fått ett större gensvar än dom räknat med så dom jobbade för fullt med att ta hand om alla "ansökningar".
 
För mig går det seeegt..

Har nu iaf skrivit ut alla papper, klippt sönder min kartong och kopierat kvittot samt skrivit adressen på ett kuvert. Så nu saknas bara frimärket ;)

När tror ni att jag får tummen ur att köpa frimärket?

Läste för övrigt att man ska få en bekräftelse på mailen då de fått "ansökan" och sen dröjer det 15 arbetsdagar innan man får pengarna på kontot. Sen om de dröjer någon dag extra är ok för mig, schysst deal iaf!
 
Camotrollet skrev:
schysst deal iaf!

Nja... schysst, och schysst... personligen tror jag dom gjort det så krångligt som möjligt bara så folk inte ska orka. Kan man inte få betala x antal kronor mindre från början istället!?
 
Camotrollet skrev:

Läste för övrigt att man ska få en bekräftelse på mailen då de fått "ansökan" och sen dröjer det 15 arbetsdagar innan man får pengarna på kontot.

Håll inte andan i väntan på bekräftelse. Jag har utnyttjat cashback vid två tillfällen och ingen av gångerna fick jag någon bekräftelse. För övrigt fungerade det dock bra.
 
blikstad skrev:
Nja... schysst, och schysst... personligen tror jag dom gjort det så krångligt som möjligt bara så folk inte ska orka. Kan man inte få betala x antal kronor mindre från början istället!?

Nej, då hade rabatten hamnat i återförsäljarens ficka... Tänk igenom lite vilka problem detta hade inneburit. Det är ingen svår process, knappast krångligt. Men människan har en förmåga att göra saker krångligare än vad det är.
 
Jag skickade in streckkod och info i Februari 2006, och dom lyckades inte sätta in cashback på mitt konto :(
jag ringde, och mejlade flera ggr... Men så IDAG, ett och ett halvt år senare får jag ett litet brev där Canon tackar för att jag deltagit i cashback-kampanjen, och en check med pengarna!! Det tog ett och ett halvt år dock :)
 
PelleAbelson skrev:
Jag skickade in streckkod och info i Februari 2006, och dom lyckades inte sätta in cashback på mitt konto :(
jag ringde, och mejlade flera ggr... Men så IDAG, ett och ett halvt år senare får jag ett litet brev där Canon tackar för att jag deltagit i cashback-kampanjen, och en check med pengarna!! Det tog ett och ett halvt år dock :)

Å jag som trodde att jag väntat länge, men jag har bara väntat sedan i november och fick också en check i dag. ;-)
 
Februari 2006, november 2007. Inte imponerande leveranstid på dom pengarna. Knappast världsklass. Magnus är nog inte fel ute och cyklar i sin kommentar :)

Nej, skit i cashback. Behåll pengarna och lägg dom på utveckling eller kvalitet så man slipper springa och fokusjustera hus och gluggar för dyra pengar.
Men det är väl en annan (dyr) diskussion...
 
RGB skrev:
Nej, skit i cashback. Behåll pengarna och lägg dom på utveckling eller kvalitet så man slipper springa och fokusjustera hus och gluggar för dyra pengar.
Men det är väl en annan (dyr) diskussion...
Jag ser inte motsatsförhållandet. Jag har fått cashback och sedan så har jag ju en Mk3:a så jag slipper fokusjustera för dyra pengar. ;-)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.