Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canons 70-200 4 vs Sigmas 100-300 4

Produkter
(logga in för att koppla)

AKA

Aktiv medlem
Har ett 70-200 4L som jag är väldigt nöjd med förutom att brännvidden inte räcker till. Funderat på att köpa ett Sigma 100-300 4 samt en 1,4 konverter (sigma el. canon). Problemet är att det är mycket pengar så jag tänkte sälja mitt 70-200.

Kommer främst fota fåglar, djur o natur med sigmat o jag är ganska skärpekåt. Tittat på era bilder tagna med sigmat o det ser ju lovande ut men jag vill höra era tankar, gör jag rätt el. fel? Tror ni jag blir nöjd?

Bilagor

• namnlöst-1.jpg
    namnlöst-1.jpg
    52.7 KB · Visningar: 342
Sigmas 100-300/4 är riktigt skarpt. Är du nöjd med ditt 70-200/4L så blir du nöjd med Sigmat. Dock har Sigma en lite annan färgton i sina gluggar, men det går lätt att korrigera i efterhand. Canon har lite kallare färgton i sina gluggar.

Hej Andreas.

Jag har själv haft Sigmas 100-300/4,men sålde det för jag behövde större bländare och använda nästan aldrig så mycket som 300mm.Men,du kommer säkert att bli nöjd om du köper det för det är ett riktigt fint objektiv.

Har sigma haft samma objektiv på marknaden länge eller har det uppdaterats något. Hittat ett beg. (ca 2 år) på blocket som ser fint ut. 7000 kr låter väl som ett hyfsat pris?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar