Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Canonobjektiv
- Trådstartare nisnon
- Start datum
Mattias Lundkvist
Aktiv medlem
Jag skulle själv ha valt Sigmas objektiv av de du nämner. Ett annat alternativ är Canons EF 28-135 IS som är mycket skarpt, men det har då sämre vidvinkel än på de du tittat på.
Priserna på Canons objektiv har sänkts med ca 15% de senaste veckorna, Ett EF 300 4L IS har tex sänkts från 17495 till 14995 på Scandinavian Photo. En inte alltför vågad gissning är att Tamron och Sigma kommer att följa efter den närmsta tiden för att få sina objektiv sålda.
Så det kan vara bra att vänta ett tag och se vad som händer.
Priserna på Canons objektiv har sänkts med ca 15% de senaste veckorna, Ett EF 300 4L IS har tex sänkts från 17495 till 14995 på Scandinavian Photo. En inte alltför vågad gissning är att Tamron och Sigma kommer att följa efter den närmsta tiden för att få sina objektiv sålda.
abbebus
Aktiv medlem
Tyvärr verkar detta endast gälla några få canonobjektiv, de jag tittat på kostar fortfarande lika mycket.Mattias Lundkvist skrev:
Priserna på Canons objektiv har sänkts med ca 15% de senaste veckorna, Ett EF 300 4L IS har tex sänkts från 17495 till 14995 på Scandinavian Photo.
Men förhoppningvis kommer det en sänkning på dessa också.
nisnon
Medlem
objernulf skrev:
Tänk på att EOS300 är en liten och lätt kamera. Det blir, tycker jag, fel balans med tunga objektiv som Sigma 24-70/2,8.
Tanken har slagit mig också och därför undrar jag om kanske Canon optiken skulle vara ett bättre val. Hur är det kvalitetsmässigt i jämförelse med Sigmat?
pola
Aktiv medlem
Mattias Lundkvist skrev:
Oavsett om det endast är vissa gluggar som har fått priserna sänkta, Hur kommer det sig???
Jag borde ha haft en 28-135 IS USM just nu med det är inte så
Skulle iaf rekommendera den.
Förresten roligt att vara tillbaka på fotosidan igen efter ett långt uppehåll!
Pola
Mattias Lundkvist
Aktiv medlem
Prissänkning på objektiv
Vad var det jag sa...
Senast igår berättade de på Cyberphoto att de inte hade planer på att sänka Sigmas objektiv, men idag har de tex sänkt priset på Sigmas dyrare objektiv med 10-15% som ett svar på Canons sänkning den från den första oktober.
Snart är det kanske dags att fynda, borde även påverka begagnatmarknaden.
Vad det beror på?
Vet ej. Kanske dollarkursen spelar in. Har ännu inte sett motsvarande sänkningar i Tyskland.
mvh Mattias
Vad var det jag sa...
Senast igår berättade de på Cyberphoto att de inte hade planer på att sänka Sigmas objektiv, men idag har de tex sänkt priset på Sigmas dyrare objektiv med 10-15% som ett svar på Canons sänkning den från den första oktober.
Snart är det kanske dags att fynda, borde även påverka begagnatmarknaden.
Vad det beror på?
Vet ej. Kanske dollarkursen spelar in. Har ännu inte sett motsvarande sänkningar i Tyskland.
mvh Mattias
Smirre
Aktiv medlem
nisnon skrev:
Funderar lite på en normalzoom till Canon EOS 300. Har tittat på Sigma EX 24-70, 2.8; Canon
24-85, 3.5-4.5 USM samt Tamron 24-135, 3.5-5.6. Är det någon som har några synpunkter och personliga erfarenheter av dessa? Hur är bygg- och bildkvaliten?
Till din kamera skulle nog Tamron 28-75 /2.8 passa bra. Mycket skarp optik samt förhållandevis lätt.
ChristopherC
Aktiv medlem
nisnon skrev:
Funderar lite på en normalzoom till Canon EOS 300. Har tittat på Sigma EX 24-70, 2.8; Canon
24-85, 3.5-4.5 USM samt Tamron 24-135, 3.5-5.6. Är det någon som har några synpunkter och personliga erfarenheter av dessa? Hur är bygg- och bildkvaliten?
Satsa på ett Canon 28-135 IS USM du, jag har ett som jag bara älskar. Känslan i det är skön och sen är USM underbart och bäddar för grymt snabb AF. Och bilderna blir kanon.