Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon uppgradering?
- Trådstartare Simon_Wa
- Start datum
hw-tph
Aktiv medlem
Det finns bara gissningar. Men 40D kom för bara 9 månader sedan, så det kommer ju dröja innan en direkt uppföljare till 40D anländer.
Om du väntar kommer du missa en massa fotomöjligheter som inte kommer tillbaka, så mitt råd är köp nu. Det kommer alltid något bättre (eller i varje fall coolare) "down the road"...
Om du väntar kommer du missa en massa fotomöjligheter som inte kommer tillbaka, så mitt råd är köp nu. Det kommer alltid något bättre (eller i varje fall coolare) "down the road"...
dsa1979
Aktiv medlem
Jag står själv inför ett köp av en ev 50D som en snabbare kamera än min 5D som jag tycker har allt annat än rapp autofokus (iaf tycker jag det sedan jag har testat att fota med en 40D).
Jag hoppas att Canon med nästa xxD hus har kommit ifatt Nikon o Sony på några punkter (bättre LCD, bättre vädertätning ex) annars blir det inget köp. Med 40D så tycker jag att Canon är på rätt väg i deras xxD-serie men jag har valt att stå över den modellen då jag inte har någon brådska med mitt köp utan väntar tills PMA 2009.
//Daniel
Jag hoppas att Canon med nästa xxD hus har kommit ifatt Nikon o Sony på några punkter (bättre LCD, bättre vädertätning ex) annars blir det inget köp. Med 40D så tycker jag att Canon är på rätt väg i deras xxD-serie men jag har valt att stå över den modellen då jag inte har någon brådska med mitt köp utan väntar tills PMA 2009.
//Daniel
Djarven
Aktiv medlem
Vilka spec tror ni en 50D skulle ha jämfört om man kollar hur 40D ser ut mot 30D nu?
40D:s uppgraderingar från 20D & 30D:
- 10MP i upplösning
- 6,5 b/s (upp till 75 jpeg)
- LiveView
- Möjlighet att snabbväxla mellan LiveView och vanligt läge för att få Autofokus
- Tyst läge i LiveView (finns två olika, tyst och extremt tyst läge)
- Bildformat JPEG, RAW och sRAW
- Möjlighet till trådlös överföring av bild samt att trådlöst ta bilder
- Sensorrengöring
- Möjlighet att använda extern hårddisk vid vanlig fotografering
- 14 bitars upplösning
- Högdagerprioritet
- Bättre AF med unik hybrid korslagd AF-punkt
- Utbytbara sökarskivor (tex med linjer och en för manuell fokusering)
- Auto ISO
- ISO visas ALLTID i sökaren
- DIGIC III processor
- Nya EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS USM kommer att finnas som tillval
40D:s uppgraderingar från 20D & 30D:
- 10MP i upplösning
- 6,5 b/s (upp till 75 jpeg)
- LiveView
- Möjlighet att snabbväxla mellan LiveView och vanligt läge för att få Autofokus
- Tyst läge i LiveView (finns två olika, tyst och extremt tyst läge)
- Bildformat JPEG, RAW och sRAW
- Möjlighet till trådlös överföring av bild samt att trådlöst ta bilder
- Sensorrengöring
- Möjlighet att använda extern hårddisk vid vanlig fotografering
- 14 bitars upplösning
- Högdagerprioritet
- Bättre AF med unik hybrid korslagd AF-punkt
- Utbytbara sökarskivor (tex med linjer och en för manuell fokusering)
- Auto ISO
- ISO visas ALLTID i sökaren
- DIGIC III processor
- Nya EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS USM kommer att finnas som tillval
dsa1979
Aktiv medlem
Jag tror att skillnaderna blir marginella, på min lista finns bland annat 3" LCD med 921.000 punkter, fler pixlar behöver jag inte men jag är säker på att den kommer att få iaf 12.1 MP.
Kanske kommer Canon att slänga in fler AF-punkter? Jag hade gärna sett ett sRaw med typ 6,3 MP också istället för 2,5 MP som 40D.
Eftersom jag har flera vädertätade objektiv så vore det ju aldrig fel med ett vädertätat hus i 1D-klassen, men det tror jag inte kommer att ske.
//Daniel
Kanske kommer Canon att slänga in fler AF-punkter? Jag hade gärna sett ett sRaw med typ 6,3 MP också istället för 2,5 MP som 40D.
Eftersom jag har flera vädertätade objektiv så vore det ju aldrig fel med ett vädertätat hus i 1D-klassen, men det tror jag inte kommer att ske.
//Daniel
apersson850
Aktiv medlem
Jag inbillade mig att sRAW per definition slår ihop två pixlar på höjden och bredden till en, och därmed alltid blir en fjärdedel av totala antalet pixlar?
Betacam_SP
Aktiv medlem
Tror knappast att 40D kommer att ersättas på ett tag. Den har ju rätt nyligen kommit ut. 5D står först på listan.
Christoopher
Aktiv medlem
... undra när 60d kommer och hur bra den är?
-
Simon, vad har D300 som inte 40d har?
Ut och fota nu istället!
-
Simon, vad har D300 som inte 40d har?
Ut och fota nu istället!
Senast ändrad: