ANNONS
Annons

Canon TC-80N3 fjärrutlösare...

Produkter
(logga in för att koppla)
Nix.. inte enligt Canon själva ivf.. Ingen adapter för tillpassning till 350Ds 2,5" kontakt finns heller.

Hur långa tider funderar du på? Digitala kameror klarar inte sådär jättelånga tider bra, pga brus och upphettning av elektroniken..

Canons trådlösa fjärrutlösare RC-1 kanske vore nå't?
Den har möjlighet till bulbexponeringar i alla fall.

:: Susanne ::

På min trådlösa fjärrutlösare (RC-1) så trycker man på knappen för att starta exponeringstiden, fikar eller gör något annat en stund, och trycker igen för att avsluta exponeringen. Detta kallas bulbexponering, att bestämma exponeringstiden själv.

:: Susanne ::

trycka en gång för att öppna och ytterligare en gång för att stänga brukar heta "T" . . brukar åxå kallas time

att trycka för att öppna, hålla kvar, och sen släppa för att stänga kallas "B" . . bulb
brukar gå att låsa knappen i påverkat läge . . så man kan fika

hur långa exponeringstider kameran klarar av står i instruktionsboken

//rob

Står att den klarar 30s-1/4000s + bulb. Menas det att den klarar som mest 30 sek då eller menas det att kamerans inbyggda "timer" klarar 30 sek och sen bestäms resten av tiden av fjärrutlösaren då?

Ja, Andreas. 30 sek är timerns maxinställning. Vid "bulb" avgör du som fotograf hur länge. Alltså obegränsat - se dock ovanstående inlägg ang. brus med dig. kamera.

brunell skrev:
Någon som vet om Canons fjärrutlösare TC-80N3 http://www.webhallen.com/prod.php?id=15651&traff=1 funkar till EOS 350D? Om inte vet ni någon annan fjärrutlösare med samma funktioner som passar? Vill namligen ha funktionen som gör att jag kan ställa in väldigt långa exponeringstider i fjärrutlösaren jag kommer köpa till min 350D.
www.kaffebrus.com hittar du en hyfsad fjärrutlösare som går att låsa på längre tid. Kan vara lite svår att hitta, gå in på F i katalogen så hittar du den.

Jag har köpt en till 20D för 199 kr och den är helt OK

Tyvärr verkar det inte funka med min EOS 350D. Händer inte ett smack vare sig jag har knappen inställd på direktexponering eller 2 sekunders fördröjning (bulbexponeringen). Man behöver inte göra några inställningar i kamerans menyer?

Argh, den tror jag inte ska funka till 350d:-(
Jag ska kika om jag hittar det nånstans.

Hmm, det var 5D den inte skulle funka med jag blandade ihop det...
Skumt.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar