Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon service

Produkter
(logga in för att koppla)

annayu

Avslutat medlemskap
Har någon erfarenhet av
InfoCare Workshop i Bromma Professionella Kamerasystem och tillbehör,
konsument SLR (EOS 300D,350D,400D,10D,20D,30D etc) och projektorer.
Postadress: Box 20016
Besöksadress: Gårdsfogdevägen 5D
161 02 Bromma
Tel: 0470 - 70 54 00

för Canon service? Min sista kontakt med fd Stockholms Cenralservice AB i Upplands Väsby har varit en stor katastrof!

mvh/Anna
 
Gör en sökning i forumet på InfoCare, det dyker upp väldigt blandade omdömen, både positiva och negativa. Det man kan säga är att de har väldigt svårt med att hålla rimliga service-tider.
/M
 
Skulle få min kamera lagad med prio 1 (den går före alla andra) och jag lämnade in den för över en vecka sen och det verkar inte ha hänt nåt.
Dessutom lagade dom den för typ 3 veckor sen men det funkade bara i 5 dagar sen hände samma sak, den började låta. Efer de 5 dagarna lät det t.o.m. värre.
 
Mattias Leppäniemi skrev:
Gör en sökning i forumet på InfoCare, det dyker upp väldigt blandade omdömen, både positiva och negativa. Det man kan säga är att de har väldigt svårt med att hålla rimliga service-tider.
/M

Jobbigt, när jag behöver min kamera mycket just under nov-dec.
 
Roennis skrev:
Skulle få min kamera lagad med prio 1 (den går före alla andra) och jag lämnade in den för över en vecka sen och det verkar inte ha hänt nåt.
Dessutom lagade dom den för typ 3 veckor sen men det funkade bara i 5 dagar sen hände samma sak, den började låta. Efer de 5 dagarna lät det t.o.m. värre.

Vad var felet med din kamera? Jag har ett CPS kort men vet inte om det kommer att ändra väntetiden, har inte gjort det tidigare.
 
Infocare hade min fd 1D mark II N i 7 veckor, utan att ens laga felet.

Just nu för tillfället har dom min 19" widescreenskärm (3 veckor) på lagning, fast dom kunde inte laga den, så dom har skickat den till en specialfirma.

Dvs, jag gillar inte Infocare för fem öre!
 
Laesk skrev:
Infocare hade min fd 1D mark II N i 7 veckor, utan att ens laga felet.

Just nu för tillfället har dom min 19" widescreenskärm (3 veckor) på lagning, fast dom kunde inte laga den, så dom har skickat den till en specialfirma.

Dvs, jag gillar inte Infocare för fem öre!

Om de inte fixade din kamera på 7 veckor så
förstår jag inte hur du kunde ge dem fortsatt förtroende men du hoppades kanske på bot och bättring.
 
albra skrev:
Om de inte fixade din kamera på 7 veckor så
förstår jag inte hur du kunde ge dem fortsatt förtroende men du hoppades kanske på bot och bättring.

Min dataskärm köpte jag hos Siba, så dom fick den, dom i sin tur skickade till Infocare.
 
Har ni någon aning om vad det kostar hos infocare att fixa sensorn fri från damm och ev kontroll att skärpan sitter korrekt?

/Daniel
 
Aj fasiken... är det så illa med dem?
Har problem med min Eos 400, det blir fasiken inga bra bilder, har provat med 4 olika gluggar, allt från 2,8L till 5,6 gluggar, även med IS funktionen på min canon efs17-85 så blir det allt som oftast dålig skärpa, samt att jag känner att jag har svårt att få "färgtempen"...
Och var ju på fotomässan och vart i Canon montern rekommenderad att kontakta InfoCare... Nu vet jag banne mig inte om jag är intresserad av det när man läser detta...
Vill ju inte vara utan kameran en dag, utan vill väl helst att de kollar och åtgärdar direkt!

Någon som har "känt" samma problem med sin Canon?
Dålig skärpa i nästintill alla bländarsteg...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.