vealgarden
Aktiv medlem
Hittar ingen info, så här kommer Dagens fråga:
Har S90 stativgänga?
Har S90 stativgänga?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hittar ingen info, så här kommer Dagens fråga:
Har S90 stativgänga?
Idag fick jag nya Råd och Rön och där vann S90 bland alla kamerorna, undrar om Nikon-folket kommer bli tokiga den här gången också, bästa Nikonkameran kom på delad femteplats, haha.
Är det samma tyska testinstitut?
Kan man inte flytta den gröna rektangeln dit man vill ha fokus? Min är bara i mitten eller ibland så bestämmer kameran själv vad den vill ha fokus...
Jag har också spanat in det lilla greppet, men drar mig lite för att det är lite klyddigt att få hit den från staterna. Skulle var kul om någon svensk shop tar in den. Fast det lär ju inte hända att dom plockar in en hobbykilles grejer....
Idag fick jag nya Råd och Rön och där vann S90 bland alla kamerorna, undrar om Nikon-folket kommer bli tokiga den här gången också, bästa Nikonkameran kom på delad femteplats, haha.
Kort svar: Nej.Vad säger ni som har S90, räcker 1/1600 på f2,0 en solig dag...?
Kommer Canon att släppa någon uppföljare snart till S90 ?
1f/s är för långsamt (även G11 har det)
Canon Ixus 300 HS är åt rätt håll med 3,7 f/s, helt klart bra för kompakter.
Tänkte att en modernare C-mos (snabbare) hamnar i en S90 uppföljare......
-- Den är inte "hal som en tvål" längre.Nu har S95 presenterats. Den intressantaste förändringen tycks vara nya fästen för kameraremmen (om jag ser rätt på bilderna från Canon).