Annons

Canon S5 IS med "het" el. död pixel

Produkter
(logga in för att koppla)

villewalle

Avslutat medlemskap
Hej, har haft min kamera i tre veckor och såg igår att det är en vit prick i bilderna de senaste dagarna. Det har inte varit så tidigare. Den syns vid full inzomning. Är det något jag kan göra själv för att åtgärda eller är det bara att skicka in kameran.
 
villewalle skrev:
Hej, har haft min kamera i tre veckor och såg igår att det är en vit prick i bilderna de senaste dagarna. Det har inte varit så tidigare. Den syns vid full inzomning. Är det något jag kan göra själv för att åtgärda eller är det bara att skicka in kameran.

Det e bara att skicka in.
 
Mer frågor

Hej igen, bilden som ni ser är inzoomad till max och den lilla vita pricken syns på de sista 20 bilderna ca. På dataskärmen ser jag dem inte utan jag måste upp i full storlek för att det ska framträda.

Kan det vara tillfälligt??
Är det risk för att det blir fler eftersom det är fel på en nu?
Kan jag försämra genom att inte åtgärda denna "trasiga" pixel?
Är det någon som råkat ut för detta? I så fall hur har ni tänkt/gjort?
 
Bilden ser ut att vara tagen vid ganska hög känslighet (ISO), och då är det "fullt normalt" att vissa heta pixlar tittar fram. Syns det i bilder tagna vid låga känsligheter så kan man nog däremot betrakta det som ett fel som bör åtgärdas. Det kan också dyka upp fler med tiden, tror jag. Jag har ett halvt dussin som syns vid ISO 1600 och uppåt på min systemkamera, men de gör sig inte påminda alls vid låga känsligheter. Inget att bry sig om tycker jag.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.