JullanD
Medlem
Hejsan alla fotografer! Jag behöver lite hjälp angående kameror. Jag har nu en vanig digitalkamera som jag tycker är ganska "dålig", den tar dåliga bilder i dåligt ljus, är ganska dålig att ta macrobilder med och så.Därför har jag tänkt att skaffa en ny lite mer avancerad kamera. Jag har tänkt att fota lite ute i naturen, mina husdjur m.m. jag behöver en kamera som kan ta bra bilder helst med lite grand skärpedjup, kameran ska kunna ta bra bilder i dålig belysning inomhus och vara snabb, helst ska det också finnas en bildstabilisator (OM det finns så ska man helst kunna ställa in skärpa manuellt genom att vrida på objektivet). Först funderade jag på att köpa en digital systemkamera, men eftersom jag inte är superrik direkt så skulle det vara bättre om jag kunde hitta en mer avancerad kompaktkamera. Jag har funderat lite på en Canon S3 IS, en Fuji finepix S9600 eller en Fuji finepix S6500fd, vad tycker ni om dessa kamerorna? Borde de uppfylla mina krav? Om det är någon annan kamera ni tycker passar bättre så skriv gärna det med. Säg gärna vad man ska tänka på när man ska köpa kameran osv med. Tacksam för alla svar både från amatörer och proffs!