ANNONS
Annons

Canon s120 eller nikon p340

Produkter
(logga in för att koppla)

Scharff

Medlem
Hej! Jag är ute efter ny kamera som är enkel artärs med sig men som samtidigt är full med funktioner.
Först var jag inne på en nikon 1 j4 även om den är liten så är den fortfarande större än båda nikon p340 & Canon s120 som är nu istället är inne på.

Jag har en ganska stort intresse för fotografering. Jag har ägt en minolta tidigare, min första kamera. Sedan blev det en nikon coolpix s6 tror kah den hette. Jag har även en nikon d60 men tycker den är lite klumpig att ha med.
Jag gillar att ta macrobilder. Men det är inte det ända jag vill använda kameran till. Tänkte kanske sådan köpa ett Marcoobjektiv till d60. Så kameran jag är ute efter är främst för att ta bilder man annars kanske hade tagit med telefonen, bara det att jag vill ha bättre kvalité på min bilder och möjligeten till finare bilder & fler funktioner än vad iPhone har. Wi-fi är givet!

Men jag har svårt för att bestämma mig för vilken kan ska ha.
Specifikationer för båda kamrerna finns nedan.

Nikon p340 - http://m.mediamarkt.se/shop/sv/SE/catalog/Kompaktkamera-510282/NIKON-Coolpix-P340-Vit-1199447/

Canon s120 - http://m.mediamarkt.se/shop/sv/SE/catalog/Kompaktkamera-510282/CANON-PowerShot-S120-Svart-1208485/

Jag skulle gå på Powershot S120. Coolpix P340 fokuserar långsamt, sparar raw-filer långsamt och startar långsamt. Ganske värdelös då som en "snapshot" -kamera tycker jag.

S120

Vill du ha fullt med funktioner så tror jag S120 passar.

Jag har en S110. Utmärkt kamera. Alldeles för många funktioner för mig, men perfekt för den som gillar att prova funktioner.

För mig räcker RAW, A-läge, möjlighet till viss närbild och att ändra ISO och exponeringskompensation efter behov.

Vill du ha fullt med funktioner så tror jag S120 passar.

Jag har en S110. Utmärkt kamera. Alldeles för många funktioner för mig, men perfekt för den som gillar att prova funktioner.

För mig räcker RAW, A-läge, möjlighet till viss närbild och att ändra ISO och exponeringskompensation efter behov.

Tack så mycket för svaret 😊

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar