Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon-problem

Produkter
(logga in för att koppla)

berjen

Medlem
Hej!
Har problem med min canon kamera. När jag tar bilder har jag inget skärpa i bilden när jag tittar., men när bilden är tagen blir den bra! Störande!! Svårt att ställa in rätt osv. Någon som vet eller kan tipsa om vad problemet kan vara?!
Tacksam för snabbt svar!/ jennie

Hej!
Har problem med min canon kamera. När jag tar bilder har jag inget skärpa i bilden när jag tittar., men när bilden är tagen blir den bra! Störande!! Svårt att ställa in rätt osv. Någon som vet eller kan tipsa om vad problemet kan vara?!

Svårt att veta vad som kan vara galet, din beskrivning av problemet behöver förtydligas. Är det suddigt i sökaren eller på skärmen? Om det är sökaren, har du provat justera dioptrijusteringen i sökaren?

Hej!

Det är inte så enkelt att du skruvat på den sk dioptriratten, en liten, puttefnuttig ratt bredvid sökaren. Den är för att man ska kunna justera för om man ahr lättare synfel.

Hej!

Dioptriinställning i Instruktionsboken.

Sitter en liten ratt (till höger?) vid sökaren som du kan vrida på.

Testat det?

Tack tack tror att problemt e löst, måste ha kommit åt den ratten utan att veta om det! Alltid lär man sig något nytt!
/jennie

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto