Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon Pro 1

Produkter
(logga in för att koppla)

kameraroffe

Aktiv medlem
Är det någon som har fotograferar med Canon Pro 1
har själv köpt en sådan och är otroligt nöjd med resultatet, har fotat under både bra och dåliga
förhållande, har inte upptäckt något direkt brus
på 400 asa, enda nackdelen när jag såg kameran var att den inte fanns manuell zoom, men under det att jag använder den upptäcker man att zoomen
är mycket finkänslig tack vara USM motorn, går att stega fram mycket litet åt gången så det var
absolut ingen nackdel, är det någon som fotat med
Pro 1 och kan ge sina betyg??
Kameraroffe

Pro 1

Ser att den bilden brusar, jag gjorde så att jag
satt kameran på stativ plåtade min grill och min
nummerplåt på bilen med 50-100-200-400, laddae mina bilder i datorn skrev ut dessa på olika stor-lekar vid en sådan test ser det inte ut att
vara något brus, kanske detta inte ät rätta sättet att testa skall göra nya tester och kolla, vad beträffar greppet så håller jag med
100 procent alldeles för litet/är väl gjort med
tanke på de små japanarna/ kanske kommer det ett
grepp så småningom till dess får jag stå ut.
Kameraroffe

Jag har också skaffat mig en Pro1 och är lika fascinerad som du Rolf. Jag har inte hunnit testa i alla tänkbara läge än men det jag har sett hittills gör mig mer än nöjd. En avgörande faktor är förmodligen L-optiken.
De hade gjort en test i affären där jag köpte den mot en 300D med standardzoom. Gissa hur det gick? (jag hade redan köpt kameran vid det tillfället) Anledningen att det gick bättre i detta fallet för Pro1 var naturligtvis optiken, tror jag. Man KAN inte jämföra en systemkamera med denna typen av kamera. Systemkameran vinner oftast på de flesta punkterna om man har rätt optik och är beredd att betala vad det kostar??
Jag skulle uppskatta en klok kommentar från Kim eller någon annan Pro.

Javisst, en billig zoom på en systemkamera ger givetvis sämre bildresultat än vad en skarp zoom på en bra alltiettkamera ger, förutsatt att man använder låga ISO-tal.
ISO 400 på Pro 1 ser jag som närmast oanvändbar..ISO 200 ser inte allt för kul ut heller, vid ISO 50 ser det därimot riktigt bra ut.
ISO 50 bild:http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/pro1/samples/IMG_0294.JPG
På 300D blir det bra på så högt som ISO 800.

Senast ändrad:
ANNONS