Annons

Canon PowerShot SX1 IS

Produkter
(logga in för att koppla)
Vet inte, men 20x zoom känns skumt mycket, tycker jag. Kan det verkligen ha skärpa i yttersta zoomlägena? Sedan är ju systemare generellt mycket mindre känsliga mot brus vid höga ISO-tal.

Väntar på en kompakt i mindre skal som filmar med HD upplösning och har ingång för en extern mic. Hade nya G10 haft det skulle det varit rätt klockren! Hoppas det kommer eller att Canons nästa budgetsystem får det.
 
Jag tittar efter en mindre andrahandskamera att kunna ta med när systemkameran är lite för stor. Den här känns definitivt intressant att titta på.

Vid jämförelse av specifikationerna med Canon G10 är SX1 väldigt jämförbar, men saknar RAW-format vilket jag tycker är dåligt att inte ta med. Hoppas på ett "rysshack" kan man ju göra.

Tyvärr är det väl så att den bästa kameran i prisklassen inte är en Canon, utan en Panasonic Lumix DMC-LX3, och jag som har Speedlightblixtar... typiskt, så det får väl bli en G10 eller SX1 beroende på hur de känns i handen.

Hur bra är förresten HD-filmningen? Antagligen inte i klass med dedicerade HD-filmkameror som Canons egen HG20.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.