ANNONS
Annons

Canon Powershot S3 IS + Speedlite 420EX??

Produkter
(logga in för att koppla)

lizelight

Avslutat medlemskap
Hej
Jag undrar om det är någon som vet om det på något sätt går att använda Canon Powershot S3 IS
tillsammans med en Speedlite 420EX.

Det finns ingen blixtsko på kameran men jag har sett att det till en del blixtar finns skenor som man sätter fast under kameran.

Har någon sett någon sådan skena som skulle kunna fungera med denna kamera och blixt??

MVH
Liselotte

Troligen inte om det inte finns blixtsko på kameran. Det är iofs inte det mekaniska som är problemet, utan att din kamera inte har styrning för Canon EX blixtar. Canon har gjort EX blixtarna så intelligneta att de inte fungerar med "dum" blixtsynkronisering. Den kommer troligen att fyra av en gång, och sedan måste du slå av den (power off) innan du kan fyra av en ny blixt. Men, enklast: läs i manualen till din kamera.. ;) finnsofta att ladda ner på Canon USA om du inte har den kvar...

EDIT: som vanligt: Cyberphoto har svaret: kolla under fliken "tillbehör" så ser du att de anger bara den "dumma" slavblixten men inte någon EX blixt (skulle i så fall varit ny versionen 430EX).
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=s3is

Ok
Jag ville bara se om det på något sätt kunde gå att använda blixten från min gamla kamera till
min nya.
Blixten på S3an räcker till men det jag saknar är att kunna "slå blixten i taket" för att slippa slagskuggor.

Men jag får hitta på något annat.
Tack så mycket.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar