Annons

Canon PowerShot S1 IS

Produkter
(logga in för att koppla)
A-1 har ju betydligt högre upplösning och har rejäl vidvinkel (28mm) istället för 38mm på S1.

Men om det är tele du är ute efter så är ju S1 mer intressant tack vare 380mm som längsta tele, jämfört med A-1:ans 200mm.

Sen ligger S1 bättre till i pris vilket kanske inte är ovesäntligt.
 
Jo, jag har funderat på det där med pixlarna, visst, det skulle inte sitta fel med 4-5Mp istället.
Priset är inte avgörande, har länge varit inne på att kontakta annonsören (A1 kameran) här på fotosidan, kommer inte ihåg vad han hette, men där är det ju minne och batteripack om jag inte minns fel, och av någon anledningen känns det säkrare att köpa begagnat här än någon annanstans.

Men jag tycker om Canon, men jag har läst så mycket positivt om Minoltan.
Sen är det ju inte fel med tele heller.

Det jag mest funderar över är bildstabilisatorn i kamerorna, Minoltans fungerar uppenbarligen, Canons vet vi ju inte än, antar jag.
Men det kanske finns någon här, t.ex. du, som kan läsa sig till om Canons stabilisator är sämre eller bättre än Minoltans.
 
Canon har ju optisk stabilisator, ett system de var först med och använt under lång tid.
Inget tvekan om att det systemet fungerar mycket väl.
Du behöver knappast oroa dig för den saken.
Canons IS ska ge 3 stegs effekt..det är väl samma på A-1 tror jag.

En trevlig grej med S1 är att det finns både tele och vidvinkelkonverter som tillbehör:
http://www.dpreview.com/articles/canons1is/page3.asp
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.