Annons

Canon photo printer?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dotti

Ny medlem
Tänkte köpa mig en fotoskrivare till min canon ixus 430, men är alldeles villrådig. Har sökt runt på nätet för att få tips och information men inte kommit fram till nåt. Hade fundering på en compact modell ex. CP330 el. Selphy CP500 eller nåt annat. Vore tacksam för era tips. Är amatörfotograf men vill ändå att det ska vara bra kvalité och teknik som hänger med ett tag.

Dotti

Jag är också intresserad, så jag har tyvärr inget svar på din fråga Dotti.. Funderar på någon av CP- serien som är batteridriven, istället för att använda polaroid när vi skall dokumentera skådespelare och miljöer under en filminspelning..

Hittade detta hos Cyberphoto:
Största skillnaderna mellan dom olika Selphy sublimeringsskrivarna är:
330 har batteridrift, kan kommunicera med vissa mobiltelefonkameror, är kompatibel med fler operativsystem än övriga.
400 är extra kompakt.
500 är snabbast.

Men det skulle vara intressant att höra lite om kvaliten på utskrifterna också.

Hej!

Jag har sett en del utskrifter från dessa skrivare. Kvalite'n är helt ok. Inte som en kopia utskrivet på ett digitalt minilab men ändå helt ok. Det jag tycker är lite märkligt dock är att propotionerna på utskrifterna är 10x15 medan kamerans proportioner är 11x15. Något man får tänka på när man skriver ut.

MVH Uffe

Kom på en fråga till som du kanske kan svara på, är det att föredra en sublimeringsskrivare framför en bläckstråle. Har förstått skillnaden rent tekniskt men vad är synlig skillnad?

/Dotti

Ska du absolut ha en skrivare för att skriva ut hemma så är Canons Pixma serie väldigt fin. Om du däremot bara ska skriva ut kopior i 10x15 storlek så rekomenderar jag dig att välja riktiga fotografiska kopior från din fotobutik.

För att svara på din fråga så syns det lite skillnad mellan bläckstråle och sub. Jag tror inte det har någon betydelse så vida du inte lägger de två kopiorna bredvidvarandra.

//Uffe

Jag har en HiTi fotoskrivare, sublimering.
Skriver ut 10x15 stora bilder.
Man kan dock få mindre bilder på papperet, eller samma bild flera ex, olika bilder som tumnaglar.
Färdigt format för passbilder t.ex.

Dom skriver ut med dom 3 grundfärgena CMY plus ett skyddsskikt över bilden som även är ett UV-skydd.
Bilderna är torra och hanterbara direkt.
Papper (100st.)plus färgband i en förpackning, inga krånglande skrivarhuvuden.

Är mycket nöjd med min HiTi Photoshuttle.

ANNONS