Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Canon G1X, erättare till G12?
- Trådstartare nikitin
- Start datum
Minita
Aktiv medlem
Lite besviken blev jag när jag upptäckte att väljer du att fotografera i RAW, då kan du bara välja sidförhållandet 4:3. Om denna kamera nu vänder sig till "lite mer avancerade användare" som kanske i första hand har en systemkamera, så hade jag gärna sett samma sidförhållande som till systemkameran (2:3) Kanske ingen stor grej men hur känner Ni andra?
PMD
Aktiv medlem
Lite besviken blev jag när jag upptäckte att väljer du att fotografera i RAW, då kan du bara välja sidförhållandet 4:3. Om denna kamera nu vänder sig till "lite mer avancerade användare" som kanske i första hand har en systemkamera, så hade jag gärna sett samma sidförhållande som till systemkameran (2:3) Kanske ingen stor grej men hur känner Ni andra?
Som med det mesta gällande RAW så får man fixa saker i efterbehandlingen, som t.ex. beskärningen.
nikitin
Aktiv medlem
Hur mycket mer väger G1X jämf. m. G12?
G12: 355g utan batteri
G1 X: 492g utan batteri
Mats Abrahamsson
Avslutat medlemskap
Har kollat bilder mot olika Eos och andra märken och jämfört de på ISO6400 och till min förundran var G1X med minst brus av alla...
Det låter ju strålande. Sett någon test med foto av sittande skyltdocka där bruset visserligen var lågt men på bekostnad av detaljer. En annan, för mig, intressant kamera är Fujifilm x10 - från den kan man se samma effekt (lågt brus men på bekostnad av detaljer). X100 från Fuji reder ut det riktigt bra - man kan ju hoppas att G1X vid leverans klarar sig åtminstone i närheten av X100:an...
nikitin
Aktiv medlem
Även DigitalRev TV har nu testat G1 X.
Bussmicke
Aktiv medlem
DPReview har lagt ut några testbilder. Jag har dock inte kollat hur de ser ut.
ALj
Men dom har ju legat där ett tag, trodde det kommit nya
Bussmicke
Aktiv medlem
Även DigitalRev TV har nu testat G1 X.
Lite jobbigt med bakgrundsmusiken hela tiden. Jag vill titta på kamera, inte lyssna på skränig musik..
AndersLj
Aktiv medlem
Men dom har ju legat där ett tag, trodde det kommit nya
De lades ut den 16 februari kl 0200 (i okänd tidszon). Man hittar dem på huvudsidan, som nyhet. Studio test samples.
nikitin
Aktiv medlem
På Cyberphotos blogg kan man läsa att de första G1 X kommer i nästa vecka.