Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon G12 frågor

Produkter
(logga in för att koppla)

robertsan21

Ny medlem
Fick en G12 i födelsedagspresent av min tjej och nu sitter jag här och vill köpa mig lite tillbehör.

Eftersom jag är en naturmänniska och flugfiskare så fotas det mycket vid älvkanten.

Jag är ute efter ett polariserad filter så man kan fota/filma i vatten, är det någon här som har några bra förslag på vart jag ska vända mig för att köpa ett sånt och vad behöver jag för tillbehör för att fästa filtret på kameran?

Objektiv för vidvinkel foto, finns det något sådant till G12an?

Filma
Finns det några bra objektiv för detta ?

Tack för hjälpen.

Ett polarisationsfilter är till för bl a minska reflexer från vatten så att man kan se under ytan. Adapter finns till G12 för att möjliggöra påsättning av polfilter och vidvinkel- och telelinser. Kolla www.canon.se så kan du finna denna adapterdel, vad den heter. Avseende vidvinkel- och telelinser som sätts framför objektivet så finns bra tredjepartsalternativ - man förlorar dock alltid i skärpa då en sådan sätts på. Du får heller inte igen kostnaden om du säljer din G12 om några år.

Tack för hjälpen.

Jag hittade denna sida:
Lensmateonline

det finns massvis med olika filter osv, kenko, hoya, hoya moose filter, i olika storlekar 52mm, 58mm, 67mm och 72mm......

Vilket filter ska man välja?

vilken storlek är bäst?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar