Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Canon G11 som backup?
- Trådstartare Mattson_
- Start datum
HYB
Aktiv medlem
Hej
Jobbar inte själv som fotograf men har en G10 + 1ds mk2 . G10:an duger gott att få till säljbar kvalitet men är inte tillräckligt "rapp" jämfört med 1ds. G11 och G12 är säkert ännu bättre i bildkvalöitet. Om du har tid att planera att ta bilden blir det säkert bra, Jag har fotat i studie med min G10 och bilderna blir toppen. Däremot undrar jag vilka signaler du sänder om du måste använda en G11 vid ett bröllop. Bildkvalitet är viktig däremot är imagen ännu viktigare. En 50D sänder andra signaler än en G11.
Hälsningar
/HYB
Jobbar inte själv som fotograf men har en G10 + 1ds mk2 . G10:an duger gott att få till säljbar kvalitet men är inte tillräckligt "rapp" jämfört med 1ds. G11 och G12 är säkert ännu bättre i bildkvalöitet. Om du har tid att planera att ta bilden blir det säkert bra, Jag har fotat i studie med min G10 och bilderna blir toppen. Däremot undrar jag vilka signaler du sänder om du måste använda en G11 vid ett bröllop. Bildkvalitet är viktig däremot är imagen ännu viktigare. En 50D sänder andra signaler än en G11.
Hälsningar
/HYB
wangblad
Aktiv medlem
Jag har haft en G11 och den levererade bra bilder under rätt förutsättningar. Men jag skulle aldrig ha den som ersättare för min systemkamera som då var en EOS 40d.
G11 har många fördelar men här listar jag de nackdelar jag kommer på.
- För lite vidvinkel, bara 28 mm
- Långsam, långsam, långsam
- Svårt att använda filter
- Liten sensor, mycket brus jämfört med en dslr
- Omöjligt att få vacker bakgrundsoskärpa
- Kraftig distorsion på 28 mm
- Ger ett oproffessionelllt intryck
Jag bytte min mot en Samsung EX1
G11 har många fördelar men här listar jag de nackdelar jag kommer på.
- För lite vidvinkel, bara 28 mm
- Långsam, långsam, långsam
- Svårt att använda filter
- Liten sensor, mycket brus jämfört med en dslr
- Omöjligt att få vacker bakgrundsoskärpa
- Kraftig distorsion på 28 mm
- Ger ett oproffessionelllt intryck
Jag bytte min mot en Samsung EX1