Annons

Canon från japan, vilken modell ska jaga välja?

Produkter
(logga in för att koppla)
kanske kan laddaren som hon jag åker med fungera att ladda mina batteri med?
Hon har en Samsung L60 eller L70, kanske någon som är haj på detta kan kolla om det kanske e samma typ av batteri (storlek o allt det här)
Eller om man kan ta den kabeln o byta bara isf.

mjaa, svårt o tänka mig att de ska funka med ett Canonbatteri i en Samsungladdare. Kanske går, men är aningen tveksam. '

Så här ser min kabel ut, är det samma till samsungen är det säkert samma till Canon me.

Nån annan som har en Canon kamera kanske kan säga om det ser ut så här till Canon me?

Bilagor

• dsc_5204.jpg
    dsc_5204.jpg
    23.3 KB · Visningar: 138
aha, så den fungerar så att man sticker in den "japanska delen" i ena sidan så har man sedan en vanlig "europeisk sladd"?

Kan man säga ja=)

ellr om du vill pilla lite kan du som David förmodligen menar skarva om sladden som medföljer laddaren, med stickkontakten i länken?

Ludix skrev:
Kan man säga ja=)

ellr om du vill pilla lite kan du som David förmodligen menar skarva om sladden som medföljer laddaren, med stickkontakten i länken?
Okay, då e jag med, så lite klipp och klistra helt enkelt, en sådan kontakt bör ju finnas på Claes Ohlson då med.

Borde det klart, fast jag själv hade nog letat efter en sådan sladd det ska va. Kan ju inte vara särskilt dyrt, den e ju hur simpel som helst^^

Ludix skrev:
Borde det klart, fast jag själv hade nog letat efter en sådan sladd det ska va. Kan ju inte vara särskilt dyrt, den e ju hur simpel som helst^^

Ja precis, bör ju finnas det med isf, en vanlig liten strömkabel...

Ludix skrev:
men föresten , ni tror inte de funkar med bara en annan kabel? Dvs, skillnaden är endast att japanerna inte har vår vanliga stickkontakt?

De har 110v till skillnad från 230v här. De flesta laddare nuförtiden klarar både och. Köpte adapter i japan när jag var där för en månad sen. Kostade kring 20:-, så det är lika bra att du ber din kompis köpa en där.

En G9 kostar 48 000 yen på BIC camera, som är en stor kedja med butiker i de flesta större städer. 48 000 yen blir ca 2800:-.

En G9 kostar 48 000 yen på BIC camera, som är en stor kedja med butiker i de flesta större städer. 48 000 yen blir ca 2800:-.

Ah, trevligt,tack så mycket för det!
Får hoppas att han kan hitta den kedjan där!
Ska se till att han isf fixar en adapter om han hinner det. Vad heter dem då isf, blir ju lättare om han får ett namn på adaptern.

Måste säga att det här är ett av de bättre forumen jag är medlem i, snabba och bra svar!

Nu är kameran köpt, gick loss på ca 3100kr! Ska bli mycket trevligt detta. Det blev ju en Powershot G9, får hoppas att jag kan lära mig mästra tekniken så att jag får fina bilder från Mauritius nu. Är ju lite av en nybörjare, och det är ju en ganska så avancerad pjäs jag börjar med. Har ni några bra tips för bra bilder på resan, saker jag bör tänka på, läsa in mig på osv?

Får hoppas kameran går genom tullen nu bara!

...har inte läst hela tråden men en kamera som du använt ska normalt ej förtullas. Förvara originalkartongen tillplattad på annan plats i bagaget eller gör som jag: släng den.

För fototips för G9 så kan du ev höra av dig om du vill.

Lycka till!

Hej fr Gabbe

angelcom skrev:
...har inte läst hela tråden men en kamera som du använt ska normalt ej förtullas. Förvara originalkartongen tillplattad på annan plats i bagaget eller gör som jag: släng den.

För fototips för G9 så kan du ev höra av dig om du vill.

Ah, tackar, ja, han skall slänga paketet och manualen, så vore kul om man kan ladda hem manualen, bör ju finnas på Canons hemsida.

Jag tar gärna lite tips från dig.
En sak som jag undrar är med ISO, hur vet man vilken ISO som är mest lämplig? Är det en sak man lär sig med tiden, eller finns det någon standard där?

Nu när jag ska ta bilder på Mauritius, är RAW att rekommendera, och kan jag fixa med kontrast, highlights och annat skoj i CS3 sen? (är rätt så haj på CS3, har läst om Noise Ninja, verkar vara ett nyttigt program som är värt att införskaffa!

Med RAW, är det bara att bilderna inte komprimeras till exempelvis jpeg, tiff eller annat format, vilket ger bättre kvalitet och bättre chans att göra ändringar i datorn istället?

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto