Annons

Canon fjärrutlösare RC-6

Produkter
(logga in för att koppla)

esiol

Medlem
Har precis köpt en fjärrutlösare till min 5D men är osäker på om den är tillräckligt bra för ändåmålet och vill gärna höra om era erfarenheter av Canons RC-6 fjärrutlösare. Tanken är att ha den för självporträtt och liknande och frågan är om den går att "gömma" i handen och trycka av eller måste man ha en annan som går på radiovågor istället? Vad tror ni?
 
Om du redan köpt är det väl bara att prova, annars kanske du skulle ta en titt på den där Triggertrap som nämns här:
http://www.fotosidan.se/blogs/clindh/triggertrap-en-lovande-fjarrkontroll.htm

Det lovar att bli en fiffig mojäng med olika användningsområden



Jo jag har redan köpt men inte packat upp så frågan är om man ska byta eller ej. Fjärrkontorllen du länkade till känns lite för overkill när man som mig inte är särskilt intresserad av tekniken.
 
RC-6 är utmärkt. Den har en tidsfördröjning på två sekunder, om man så önskar, så man hinner peta undan den i handen om man inte vill att den ska synas.

Men 5D har inget interface för RC-6, såvitt jag vet. 5D Mark II, 7D och de från 600D och neråt i näringskedjan har.
 
RC-6 är utmärkt. Den har en tidsfördröjning på två sekunder, om man så önskar, så man hinner peta undan den i handen om man inte vill att den ska synas.

Men 5D har inget interface för RC-6, såvitt jag vet. 5D Mark II, 7D och de från 600D och neråt i näringskedjan har.

Det låter bra,2 sek jinner man nog med. Försäljaren på SP sa att den var kompatibel med 5D:n så jag får hoppas på det, ska testa den imorgon tänkte jag.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.